به گزارش تابش کوثر،نتایج جدید آزمون ملی آمریکا چالشهای زیادی را برای آموزش و پرورش این کشور نمایان کرده است، که از جمله آنها میتوان تعطیلیهای مدارس به دلیل کرونا، بحران سلامت روانی جوانان و غیبتهای مکرر دانشآموزان را نام برد. این آزمون همچنین نابرابریهای فزایندهای را نشان میدهد؛ به طوری که دانشآموزان با عملکرد بالا شروع به جبران عقبماندگی کردهاند، در حالی که دانشآموزان ضعیفتر همچنان بیشتر از قبل عقب میمانند.
آزمون «ارزیابی ملی پیشرفت آموزشی» که هر دو سال یکبار برگزار میشود، یکی از معتبرترین ابزارهای سنجش پیشرفت تحصیلی در آمریکا به شمار میرود. این آزمون در اوایل سال 2024 در تمامی ایالات برگزار شد و دانشآموزان کلاسهای چهارم و هشتم در دو درس ریاضی و خواندن ارزیابی شدند.
پگی کار، کمیسیونر مرکز آمار آموزشی ملی، درباره نتایج این آزمون گفت: «خبر خوب نیست. ما پیشرفتی که نیاز داریم تا دانشآموزان خود را از عقبافتادگیهای دوران پاندمی بازگردانیم، نمیبینیم.»
تنها یک نقطه مثبت در این نتایج مشاهده شد؛ در ریاضی کلاس چهارم، میانگین نمرات 2 واحد افزایش یافت. اما این نمرات هنوز 3 واحد کمتر از میانگین پیش از پاندمی در سال 2019 است.
در بیشتر ایالات، مدارس هنوز نتواستهاند پیشرفت قابل توجهی داشته باشند. نمرات ریاضی دانشآموزان کلاس هشتم مشابه سال 2022 باقی مانده و نمرات خواندن در هر دو مقطع کاهش یافته است. یک سوم دانشآموزان کلاس هشتم در خواندن زیر سطح «بنیادی» قرار دارند، که بیشترین تعداد در تاریخ این آزمون است.
لسلی مولدون، مدیر اجرایی هیئت نظارت بر ارزیابی ملی، نگرانی خود را از وضعیت دانشآموزان با عملکرد ضعیف اعلام کرد و گفت: «این دانشآموزان در یک دهه گذشته در حال افت بودهاند و به توجه فوری و تلاشهای جدی نیاز دارند.»
همچنین نتایج جدید نشان میدهد که دانشآموزانی که به دلیل غیبتهای مکرر از مدرسه دور میمانند، بیشتر از بقیه با مشکلات آموزشی روبهرو هستند. این موضوع بحثهای تازهای را درباره تأثیر تعطیلیهای مدارس در دوران پاندمی به راه انداخته است.
م/110*
۱۰ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۴

مهارتهای خواندن دانشآموزان آمریکایی همچنان در حال کاهش است و در ریاضی نیز پیشرفتی مشاهده نمیشود و این وضعیت پس از پاندمی کرونا افزایش یافته و مشکلات آموزشی زیادی را در این کشور نمایان کرده است.
کد خبر 140348
نظر شما