هشدار پلیس فتا درباره شگردهای جدید کلاهبرداران تلفنی و پیامکی  

پلیس فتا با هشدار درباره روش های جدید کلاهبرداری تلفنی و پیامکی از مردم خواست اطلاعات حساس خود را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهند.

به گزارش رسانه تابش کوثر، سردار داود معظمی گودرزی،رئیس پلیس فتا درباره دو شگرد رایج کلاهبرداران که همچنان برای فریب مردم استفاده می‌شود، هشدار داده است. رئیس پلیس فتا پایتخت، در خصوص جرایم سایبری اخیر گفت: «در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۴۰ پرونده مرتبط با جرایم سایبری به پلیس فتا ارجاع شده که فوریت‌های سایبری آن‌ها بلافاصله پیگیری شده است.»  
او افزود: «شگردهای رایج کلاهبرداران شامل تماس‌ها و پیامک‌های فریبنده‌ای است که از طریق تکنیک‌های مهندسی اجتماعی و سوشیالینگ، اعتماد قربانیان را جلب می‌کنند و اطلاعات حساس آنان را به دست می‌آورند.»  
وی توضیح داد: «در بسیاری از موارد، کلاهبرداران با ارائه اطلاعاتی مانند کد ملی یا شماره حساب، وانمود می‌کنند که تماس از سوی یک نهاد رسمی است. قربانیان نیز با باور این ادعا، اطلاعات خود را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند.»  
سردار معظمی گودرزی تأکید کرد: «داشتن اطلاعات عمومی از افراد، به هیچ عنوان نشانه رسمی بودن تماس نیست. مردم باید از ارائه اطلاعات حساس به افراد ناشناس پرهیز کنند.»  
او در ادامه گفت: «یکی از شگردهای مرسوم، تماس با افرادی است که در بازار فعالیت دارند و دستگاه پوز استفاده می‌کنند. کلاهبرداران با ادعای پشتیبانی دستگاه، کدی به آن‌ها ارسال می‌کنند و با دریافت این کد، به اینترنت بانک یا نرم‌افزارهای بانکی آن‌ها دسترسی پیدا می‌کنند.»  
وی هشدار داد: «این کدها، کلید ورود به نرم‌افزارهای بانکی و شبکه‌های اجتماعی هستند و نباید در اختیار دیگران قرار گیرند.»  

م/110

کد خبر 140058

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha