به گزارش تابش کوثر، رئیس آتشنشانی این منطقه «تاد آیتکن» به سی ان ان گفت که پرواز شرکت دلتا ایرلاینز که از مینیاپولیس به مقصد تورنتو در حرکت بود، هنگام فرود دچار سانحه شد و بهصورت وارونه روی باند فرودگاه متوقف شد. یکی از مسافران توصیف کرد که پس از سقوط، سرنشینان «مانند خفاش» از کمربندهای ایمنی آویزان شده بودند.
«دبورا فلینت»، مدیرعامل فرودگاه تورنتو، واکنش سریع نیروهای امدادی را عامل نجات جان مسافران دانست و گفت که دو باند فرودگاه برای چند روز بسته خواهند ماند تا تحقیقات درباره علت حادثه انجام شود.
این سانحه در حالی رخ داده است که کمتر از سه هفته پیش، یک هواپیمای «آمریکن ایرلاینز» هنگام نزدیک شدن به فرودگاه ریگان در واشنگتن، با یک بالگرد «بلک هاوک» ارتش آمریکا برخورد کرد. همچنین، در ماه دسامبر، سوانح هوایی مرگبار در خطوط هوایی «ججو ایر» و «آذربایجان ایرلاینز» گزارش شده بود.
به گفته کارشناسان هوانوردی، پیشرفتهای اخیر در طراحی هواپیما و صندلیهای ایمنی مانع از وقوع فاجعهای بزرگتر در این سانحه شد.
«دیوید سوسی»، تحلیلگر ایمنی در شبکه سیانان و بازرس سابق اداره هوانوردی فدرال آمریکا، گفت: «هر اتفاقی که میتوانست اشتباه پیش برود، رخ داد، اما ۸۰ نفر از این حادثه جان سالم به در بردند.»
او با اشاره به سانحهای مشابه در سال ۱۹۸۷ در دنور که منجر به مرگ ۲۸ نفر شد، تأکید کرد که طراحی ایمنی بهتر و صندلیهای مقاومتر تفاوت اصلی بین این دو حادثه بود. سوسی توضیح داد که در حادثه دنور، بالهای هواپیما جدا نشدند و همین امر باعث تخریب کامل بدنه شد. اما در سقوط تورنتو، طراحی جدید باعث شد که بالها جدا شوند و این موضوع از شکسته شدن بدنه و افزایش تلفات جلوگیری کرد.
او افزود: «نمیخواهید که بالها بدنه را از وسط پاره کنند. طراحی درست باعث شد که این حادثه به شکلی کنترلشده به پایان برسد و جان بسیاری را نجات دهد.»
م/۱۱۰*
۳۰ بهمن ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۴

یک هواپیمای مسافربری شرکت دلتا ایرلاینز با ۸۰ سرنشین در فرودگاه بینالمللی پیرسون تورنتو سقوط کرد و واژگون شد که در این حادثه دستکم ۱۸ نفر زخمی شدند.
کد خبر 140513
نظر شما