به گزارش تابش کوثر،رضوان حکیمزاده در گفتوگو با ایسنا درباره طرح «حامی» اظهار کرد: «در طرح حامی دانشآموزانی که فقر یادگیری دارند، اکثراً از خانوادههای با دهکهای پایین هستند.» وی ادامه داد که این طرح هدفش توجه به فقر یادگیری در این دانشآموزان است و به کمک برنامههای جبرانی مدرسه، ضعف یادگیری آنها را برطرف میکند.
وی افزود: «با شناسایی دانشآموزان نیازمند حمایت آموزشی توسط مدیران مدارس بهعنوان رهبران جریان آموزشی، برگزاری کلاسهای جبرانی ویژه برای این دانشآموزان، شروع مداخلات آموزشی از بهمنماه، بلافاصله پس از نوبت اول، بدون انتظار برای پایان سال تحصیلی و با استفاده از ظرفیت شورای مدرسه برای نظارت و اجرای مؤثر برنامه، میتوان در این طرح قدم برداشت.»
حکیمزاده همچنین به آمار پایش یادگیری در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: «تعداد زیادی از دانشآموزان در دوره ابتدایی نیازمند تلاش بیشتر در دروس پایه هستند و این دانشآموزان، جمعیت هدف طرح حامی را تشکیل میدهند که هدف آن جبران ضعف یادگیری از طریق برنامههای آموزشی متمرکز و داوطلبانه است.»
معاون آموزش ابتدایی در ادامه به تحولات در برنامههای درسی و کتب آموزشی نیز اشاره کرد و افزود: «سازمان پژوهش برای تحول در برنامههای درسی، برنامههایی را در دست اجرا دارد که با آنها همکاری داریم. تلاش میشود که از تکیه بر صرف کتابهای درسی به منابع یادگیری متعدد و متنوع پیش برویم.»
وی در پایان تاکید کرد که در دوره ابتدایی با ایجاد مدارس سمپاد مخالف هستند و گفت: «تاکید سند تحول بنیادین بر تربیت و پرورش تفکر، مهارتهای تفکر و خلاقیات است که سازگار با روشهای آزمونهای تستی که در مدارس سمپاد برگزار میشود نیست.»
م/110
نظر شما