فرصت اصلاح اطلاعات حقوق کارکنان تا ۱۵ بهمن تمدید شد

سازمان امور اداری و استخدامی کشور اعلام کرد که مهلت اصلاح و تکمیل اطلاعات حقوق و مزایای کارکنان برای سال ۱۴۰۳ در سامانه ثبت حقوق و مزایا تمدید شده و از اول تا پانزدهم بهمن‌ماه قابل انجام است.

به گزارش تابش کوثر، سازمان امور اداری و استخدامی کشور در بخشنامه‌ای به دستگاه‌های اجرایی مشمول ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه اعلام کرد که سامانه حقوق و مزایای کارکنان از یکم تا پانزدهم بهمن‌ماه برای اصلاح و تکمیل اطلاعات بازگشایی خواهد شد.

در متن این بخشنامه آمده است که این اقدام به درخواست دستگاه‌های اجرایی صورت گرفته و فرصت بارگذاری، اصلاح و تأیید نهایی اطلاعات مربوط به حقوق و مزایای سال ۱۴۰۳ در این بازه زمانی فراهم شده است. اطلاعات مربوط به فروردین تا آذرماه و همچنین دی‌ماه سال ۱۴۰۳ تنها در این مرحله قابل اصلاح خواهد بود.

این بخشنامه تأکید کرده است که مهلت مذکور غیرقابل تمدید بوده و پس از اتمام آن، هیچ درخواستی بررسی نخواهد شد.

بر اساس ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه، دولت موظف است سامانه‌ای برای ثبت حقوق و مزایای کارکنان ایجاد کند که در آن کلیه پرداخت‌های مقامات، رؤسا و مدیران دستگاه‌های اجرایی شامل وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، شرکت‌های دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی ثبت شود. این سامانه باید امکان دسترسی نهادهای نظارتی و عمومی را به اطلاعات پرداخت‌ها فراهم کند.

این قانون شامل تمامی دستگاه‌هایی است که از بودجه عمومی کشور استفاده می‌کنند، از جمله شرکت‌های نفت، گاز، پتروشیمی و سازمان صداوسیما. اما وزارت اطلاعات، نیروهای مسلح و سازمان انرژی اتمی از این قانون مستثنی هستند و اطلاعات بنگاه‌های اقتصادی آنها تنها با مصوبه شورای عالی امنیت ملی قابل ثبت است.

بر اساس این بخشنامه، دستگاه‌های مشمول موظف‌اند تمامی پرداخت‌های ماهانه و غیرماهانه از هر محل را در این سامانه ثبت کرده و در فیش حقوقی افراد منعکس کنند.

م/۱۱۰

کد خبر 140106

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha