گروه فرهنگی تابش کوثر - رعایت حجاب اسلامی که موجب کرامت و شرافت بانوی مسلمان می شود به صورت هدفمند در کشورهای مدعی حقوق بشر که برهنگی انحرافی و غلط و کشنده را ترویج میکنند مورد حمله قرار می گیرد به طوری که اخیرا در طی 18 ماه ،150 دختر مسلمان به دلیل داشتن حجاب و پوشش اسلامی از مدارس فرانسه اخراج شدهاند نمونه ایست که حکایت از سیاست خصمانه استکبار جهانی در عفت زدایی و دین زدایی جوامع بشری دارد که البته این معنویت زدایی دامن گیر خودشان نیز شده است به طوری که در این کشور ها زنان در محل کار و مخصوصا در مراکز نظامی مورد اذیت و ازار جنسی قرار می گیرند و طبق گزارش DPI/۲۵۴۶A سازمان ملل درنوامبر۲۰۱۱ در کشورهای استرالیا، کانادا و سرزمینهای اشغالی توسط رژیم صهیونیستی، ۴۰ تا ۷۰ درصد زنان کشته شده در این کشورها و مناطق، توسط شریکان جنسی خود خود به قتل رسیدهاند و در ایالات متحده امریکا نیز یک سوم زنانی که هر ساله به قتل میرسند ، توسط شریکان جنسی خود کشته شدهاند.در اين گزارش همچنين تصريح شده كه سالانه 213 هزار نفر در آمريكا قرباني تجاوز جنسي ميشوند.
متاسفانه نظام استکبار با امپراتوری رسانهای که در اختیار دارد در جهت تبلیغ ضدّ معنویت و ضدّ اخلاق فعالیت گسترده و هدفمندی دارد که می خواهیم در این جنگ نرم به شرح و تفسیر مختصری از آیات قرآن کریم و روایات اهل بیت عصمت و طهارت پیرامون عفاف و حجاب بپردازیم که در این وجیزه آیه 32 سوره مبارک احزاب را تلاوت می کنیم
يَا نِسَاءَ النَّبِيِّ لَسْتُنَّ كَأَحَدٍ مِّنَ النِّسَاءِ إِنِ اتَّقَيْتُنَّ
فَلَا تَخْضَعْنَ بِالْقَوْلِ فَيَطْمَعَ الَّذِي فِي قَلْبِهِ مَرَضٌ وَقُلْنَ قَوْلًا مَّعْرُوفًا
اى همسران پیامبر! شما همچون یکى از زنان (عادى) نیستید اگر تقوا پیشه کنید; پس به گونه اى هوس انگیز سخن نگویید که بیمار دل به طمع بیفتد، و سخن شایسته بگویید
اى همسران پیامبر! شما همچون یکى از زنان (عادى) نیستید اگر تقوا پیشه کنید; پس به گونه اى هوس انگیز سخن نگویید که بیمار دل به طمع بیفتد، و سخن شایسته بگویید
در این ایه خداوند متعال به زنان مسلمان هشدار می دهد که آهنگ صدایشان را فریبنده نسازند و با تعبیرات تحریک امیز و کرشمه و ناز سخن نگویند که این کار از بی تقوایی است و موجب می شود کسانی که بیمارى روحى چشم چرانى و هوسبازى دارند ، دلشان دچار ریبه و خیالهای شیطانی شود و به طمع بیفتند که طبق نظر علامه طباطبایی در المیزان منظور از بيمارى دل، نداشتن نيروى ايمان است، آن نيرويى كه آدمى را از ميل به سوى شهوات باز مى دارد
-پس طبق ایه شریفه در پاسخ به سوال برخی از بانوان که می گویند چرا ما باید حجابمان را رعایت کنیم تا مردان به گناه نیفتند باید بگوییم :
1) رعایت حجاب اسلامی دستور خداوند عزیز و حکیم است و ما چون بنده خدا هستیم باید در هر شرایطی به این واجب الهی عمل کرده و حجابمان را رعایت کنیم
2)در جامعه ى نبوى نیز همه ى افراد سالم نیستند. «فیطمع الّذى فى قلبه مرض» و من نباید كارى كنم تا کسی که بیمار دل است تحریك شود و برای حفظ خودم از شر و طمعش ، باید حجابم را رعایت کنم که در آیه 53 همین سوره خداوند متعال درباره حجاب می فرماید "اين براى طهارت دل شما و دل آنان بهتر است"
3) از طرفی نباید كارى كنیم كه حتّى یك نفر هم به وسیله ما دچار گناه و فساد شود. «الّذى فى قلبه مرض» و نفرمود «الّذین فى قلوبهم»
4) دستور پوشش اسلامی فقط مخصوص بانوان نیست بلکه مردان نیز نباید لباس های آستین کوتاه و تنگ و چسبانی که مفسده ای در پی دارد و موجب گناه بانوان می شود ، بپوشند که در آیات 30 و 31 سوره نور خداوند به مردان و زنان مومن می گوید که چشمهایشان را از نگاه به نامحرمان فروگیرند و دامانشان را از بی عفتی حفظ کنند . پس هم مردان و هم بانوان باید در پوشش و نگاهشان با حیا و عفیف باشند
5) بانوان به طور طبیعی به خاطر جذابیتی که دارند وضعشان حساس تر از مردان است که خود بانوان نیز این امر را تصدیق می کنند که می توانند در دل مردان بیشتر راه پیدا کنند و به همین دلیل هم آرایش کردن برای زنان است و برای مردان حرامه زیرا زن آرایش می کند تا در دل مرد جذابیت پیدا کند
6) دلایل دیگری هم وجود دارد که اگر بانوان سوال کننده بخواهند حجابشان را رعایت کنند همین 5 دلیل فوق برایشان کافیست . زیرا عده ای ادعا می کنند که ما می خواهیم محجبه باشیم اما در گفتارشان صادق نیستند و هزار و یک بهانه می آورند تا در انجام این واجب الهی کوتاهی کنند .
به همین منظور مخاطبین محترم را به دقت و تدبر در آیه 42 سوره توبه دعوت می کنیم . در این آیه مبارکه
گروهی از مومنان در پاسخ به دستورجهاد می گویند : وَسَيَحْلِفُونَ بِاللَّهِ لَوِ اسْتَطَعْنَا لَخَرَجْنَا مَعَكُمْ (به خدا سوگند یاد می کنند که «اگر توانایى داشتیم، همراه شما حرکت مى کردیم!) که خداوند در آیه 46 سوره توبه پاسخ می دهد: وَلَوْ أَرَادُوا الْخُرُوجَ لَأَعَدُّوا لَهُ عُدَّةً (اگر آنها (راست مى گفتند، و) مى خواستند که (به سوى میدان جهاد) خارج شوند،وسیله اى براى آن فراهم مى ساختند) که با تدبر در این آیات در می یابیم که بسیاری از انسان ها برای توجیه کوتاهیشان در اوامر الهی می گویند که ما می خواهیم این کار را (درموضوع بحث رعایت حجاب) انجام بدهیم اما نمی توانیم در صورتی که اگر واقعا بخواهند و تصمیم به انجام اوامر الهی داشته باشند حتما آن کار را انجام می دهند
- آیت الله مکارم شیرازی در تفسیر نمونه می نویسند : تعبیر به «الَّذِی فِی قَلْبِهِ مَرَضٌ» (کسى که در دل او بیمارى است) تعبیر بسیار گویا و رسائى است از این حقیقت که، غریزه جنسى در حد تعادل و مشروع عین سلامت است، اما هنگامى که از این حد بگذرد، نوعى بیمارى خواهد بود تا آنجا که گاه، به سر حد جنون مى رسد که از آن تعبیر به «جنون جنسى» مى کنند، و امروز دانشمندان، انواع و اقسامى از این بیمارى روانى را که بر اثر طغیان این غریزه، و تن در دادن به انواع آلودگیهاى جنسى، و محیطهاى کثیف به وجود مى آید، در کتب خود شرح داده اند
و در پایان آیه شریفه ، دومین دستور را این گونه شرح مى دهد: «شما باید به صورت شایسته اى که مورد رضاى خدا و پیامبر و توأم با حق و عدالت باشد، سخن بگوئید ، سخنى كه شرع و عرف اسلامى (نه هر عرفى) آن را پسنديده دارد » (وَ قُلْنَ قَوْلاً مَعْرُوفاً).
در حقیقت قرآن مجید سفارش می کند که طوری سخن بگویید که هم کیفیت و شیوه سخن گفتن سالم و درست باشد «فلا تخضعن بالقول» و هم محتوای آن خوب باشد «قولاً معروفا»ضمناً، جمله اخیر مى تواند، توضیحى براى جمله نخست باشد ؛ مبادا کسى تصور کند که: باید برخورد زنان با مردان بیگانه موذیانه یا دور از ادب باشد، بلکه، باید برخورد شایسته و مؤدبانه، و در عین حال، بدون هیچگونه جنبه هاى تحریک آمیز باشند
اما در پایان ممکن است این سوال مطرح شود که این آیه مخصوص همسران پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم است که مفسرین به صورت علمی به این مسئله پرداخته اند و ما برای کوتاهی کلام به این نکته اشاره می کنیم که طبق تفسیر آیه شریفه ، این آیه مختص همسران پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم نیست بلکه آنها به خاطر موقعیتی که دارند می توانند سرمشقی برای همه زنان باشند که در این آیه ، این تکالیف بر آنان تاکید می کند درست مثل این که: به شخص دانشمندى بگوئیم: تو که دانشمندى دروغ مگو! مفهومش این نیست که دروغ گفتن براى دیگران مجاز است، بلکه منظور این است که: یک مرد عالم باید به صورت مؤکدتر و جدى ترى از این کار پرهیز کند
در پایان این وجیزه را با نظر چند تن از بانوان قهرمان ایران اسلامی درباره حجاب که حقیقتا در دنیایی که از سوی مراکز ضدّ فرهنگ و ضدّ دین این حجم عظیم انحرافی تبلیغ می شود با رعایت حجابشان ، با سجده شکری که بعد از پیروزی به جا می آورند ، یک شخصیتی از خود نشان میدهد و در واقع معنویت و استقامت ملّت خود را معرّفی میکند به اتمام می رسانیم
الهه احمدی بانوی تیرانداز المپیکی ایران و قهرمان مسابقات بین المللی اروپا در گفتگو با تابش کوثر گفت : من یک زن مسلمان ایرانی هستم و هر چیزی که خدا به من بگوید اطاعت می کنم و رعایت حجاب فرمان خداست که در واقع می خواهد من مثل یک مروارید داخل یک صدف حفظ شوم و خدا را شکر می کنم که به این قضیه ایمان دارم و به عنوان یک مسلمان تیراندازی می کنم و به صورتی دارم دینم را تبلیغ می کنم و بابت این قضیه خیلی خوشجالم و افتخار می کنم
نسرین دوستی نایب قهرمان مسابقات لیگ جهانی ترکیه در گفتگو با تابش کوثر گفت : حجاب مشکل و مانعی برای ما در مسابقات نبود و یک جورایی حجاب نشان دهنده غیرت ایرانی و ایرانی بودن ماست ، ایران باعث شد که کشور های مسلمان با حجاب شرکت کنند زیرا آنها جلوی تاتامی کشف حجاب می کردند و بعد مسابقه می دادند اما ایران خیلی اسرار و مقاومت کرد و در مسابقات بدون حجاب شرکت نمی کرد تا اینکه آنها قبول کردند و ایران یک کلاه طراحی کرد و که کشور های اسلامی از پوشش این کلاه استفاده می کنند
الناز تقی پور قهرمان لیگ جهانی کاراته در گفتگو با تابش کوثر گفت : به نظرم رعایت حجاب اسلامی یک کمکی به بانوان می کند تا بتوانند راحت تر در جامعه زندگی کنند و یک ایمان قلبی و احساس خیلی خوشایندی برای یک بانوی مسلمان است که اجازه نمی دهد اتفاقات ناخوشایندی برایش پیش بیاید
کیمیا علیزاده اولین بانوی مدال آور جهانی تکواندو در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه حجاب باعث می شود که بانوی مسلمان آرامش و امنیت داشته باشد گفت : هوا در مسابقات جهانی گرم بود و کسانی که پوشش ما را می دیدند احساس می کردند که حجاب برای ما خیلی سخت است و در این زمینه سوالاتی داشتند و می پرسیدند که آیا باید در خانه هم با حجاب باشیم ؟ که پاسخ سوالاتشان را می دادم و می گفتم که حجاب سخت نیست و اینطور نیست که بخواهد محدودیت ایجاد کند که برایشان جالب بود و افراد زیادی دوست داشتند با حجاب شوند
-پس طبق ایه شریفه در پاسخ به سوال برخی از بانوان که می گویند چرا ما باید حجابمان را رعایت کنیم تا مردان به گناه نیفتند باید بگوییم :
1) رعایت حجاب اسلامی دستور خداوند عزیز و حکیم است و ما چون بنده خدا هستیم باید در هر شرایطی به این واجب الهی عمل کرده و حجابمان را رعایت کنیم
2)در جامعه ى نبوى نیز همه ى افراد سالم نیستند. «فیطمع الّذى فى قلبه مرض» و من نباید كارى كنم تا کسی که بیمار دل است تحریك شود و برای حفظ خودم از شر و طمعش ، باید حجابم را رعایت کنم که در آیه 53 همین سوره خداوند متعال درباره حجاب می فرماید "اين براى طهارت دل شما و دل آنان بهتر است"
3) از طرفی نباید كارى كنیم كه حتّى یك نفر هم به وسیله ما دچار گناه و فساد شود. «الّذى فى قلبه مرض» و نفرمود «الّذین فى قلوبهم»
4) دستور پوشش اسلامی فقط مخصوص بانوان نیست بلکه مردان نیز نباید لباس های آستین کوتاه و تنگ و چسبانی که مفسده ای در پی دارد و موجب گناه بانوان می شود ، بپوشند که در آیات 30 و 31 سوره نور خداوند به مردان و زنان مومن می گوید که چشمهایشان را از نگاه به نامحرمان فروگیرند و دامانشان را از بی عفتی حفظ کنند . پس هم مردان و هم بانوان باید در پوشش و نگاهشان با حیا و عفیف باشند
5) بانوان به طور طبیعی به خاطر جذابیتی که دارند وضعشان حساس تر از مردان است که خود بانوان نیز این امر را تصدیق می کنند که می توانند در دل مردان بیشتر راه پیدا کنند و به همین دلیل هم آرایش کردن برای زنان است و برای مردان حرامه زیرا زن آرایش می کند تا در دل مرد جذابیت پیدا کند
6) دلایل دیگری هم وجود دارد که اگر بانوان سوال کننده بخواهند حجابشان را رعایت کنند همین 5 دلیل فوق برایشان کافیست . زیرا عده ای ادعا می کنند که ما می خواهیم محجبه باشیم اما در گفتارشان صادق نیستند و هزار و یک بهانه می آورند تا در انجام این واجب الهی کوتاهی کنند .
به همین منظور مخاطبین محترم را به دقت و تدبر در آیه 42 سوره توبه دعوت می کنیم . در این آیه مبارکه
گروهی از مومنان در پاسخ به دستورجهاد می گویند : وَسَيَحْلِفُونَ بِاللَّهِ لَوِ اسْتَطَعْنَا لَخَرَجْنَا مَعَكُمْ (به خدا سوگند یاد می کنند که «اگر توانایى داشتیم، همراه شما حرکت مى کردیم!) که خداوند در آیه 46 سوره توبه پاسخ می دهد: وَلَوْ أَرَادُوا الْخُرُوجَ لَأَعَدُّوا لَهُ عُدَّةً (اگر آنها (راست مى گفتند، و) مى خواستند که (به سوى میدان جهاد) خارج شوند،وسیله اى براى آن فراهم مى ساختند) که با تدبر در این آیات در می یابیم که بسیاری از انسان ها برای توجیه کوتاهیشان در اوامر الهی می گویند که ما می خواهیم این کار را (درموضوع بحث رعایت حجاب) انجام بدهیم اما نمی توانیم در صورتی که اگر واقعا بخواهند و تصمیم به انجام اوامر الهی داشته باشند حتما آن کار را انجام می دهند
- آیت الله مکارم شیرازی در تفسیر نمونه می نویسند : تعبیر به «الَّذِی فِی قَلْبِهِ مَرَضٌ» (کسى که در دل او بیمارى است) تعبیر بسیار گویا و رسائى است از این حقیقت که، غریزه جنسى در حد تعادل و مشروع عین سلامت است، اما هنگامى که از این حد بگذرد، نوعى بیمارى خواهد بود تا آنجا که گاه، به سر حد جنون مى رسد که از آن تعبیر به «جنون جنسى» مى کنند، و امروز دانشمندان، انواع و اقسامى از این بیمارى روانى را که بر اثر طغیان این غریزه، و تن در دادن به انواع آلودگیهاى جنسى، و محیطهاى کثیف به وجود مى آید، در کتب خود شرح داده اند
و در پایان آیه شریفه ، دومین دستور را این گونه شرح مى دهد: «شما باید به صورت شایسته اى که مورد رضاى خدا و پیامبر و توأم با حق و عدالت باشد، سخن بگوئید ، سخنى كه شرع و عرف اسلامى (نه هر عرفى) آن را پسنديده دارد » (وَ قُلْنَ قَوْلاً مَعْرُوفاً).
در حقیقت قرآن مجید سفارش می کند که طوری سخن بگویید که هم کیفیت و شیوه سخن گفتن سالم و درست باشد «فلا تخضعن بالقول» و هم محتوای آن خوب باشد «قولاً معروفا»ضمناً، جمله اخیر مى تواند، توضیحى براى جمله نخست باشد ؛ مبادا کسى تصور کند که: باید برخورد زنان با مردان بیگانه موذیانه یا دور از ادب باشد، بلکه، باید برخورد شایسته و مؤدبانه، و در عین حال، بدون هیچگونه جنبه هاى تحریک آمیز باشند
اما در پایان ممکن است این سوال مطرح شود که این آیه مخصوص همسران پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم است که مفسرین به صورت علمی به این مسئله پرداخته اند و ما برای کوتاهی کلام به این نکته اشاره می کنیم که طبق تفسیر آیه شریفه ، این آیه مختص همسران پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم نیست بلکه آنها به خاطر موقعیتی که دارند می توانند سرمشقی برای همه زنان باشند که در این آیه ، این تکالیف بر آنان تاکید می کند درست مثل این که: به شخص دانشمندى بگوئیم: تو که دانشمندى دروغ مگو! مفهومش این نیست که دروغ گفتن براى دیگران مجاز است، بلکه منظور این است که: یک مرد عالم باید به صورت مؤکدتر و جدى ترى از این کار پرهیز کند
در پایان این وجیزه را با نظر چند تن از بانوان قهرمان ایران اسلامی درباره حجاب که حقیقتا در دنیایی که از سوی مراکز ضدّ فرهنگ و ضدّ دین این حجم عظیم انحرافی تبلیغ می شود با رعایت حجابشان ، با سجده شکری که بعد از پیروزی به جا می آورند ، یک شخصیتی از خود نشان میدهد و در واقع معنویت و استقامت ملّت خود را معرّفی میکند به اتمام می رسانیم
الهه احمدی:خداوند با حجاب می خواهد من مثل یک مروارید درداخل یک صدف حفظ شوم
الهه احمدی بانوی تیرانداز المپیکی ایران و قهرمان مسابقات بین المللی اروپا در گفتگو با تابش کوثر گفت : من یک زن مسلمان ایرانی هستم و هر چیزی که خدا به من بگوید اطاعت می کنم و رعایت حجاب فرمان خداست که در واقع می خواهد من مثل یک مروارید داخل یک صدف حفظ شوم و خدا را شکر می کنم که به این قضیه ایمان دارم و به عنوان یک مسلمان تیراندازی می کنم و به صورتی دارم دینم را تبلیغ می کنم و بابت این قضیه خیلی خوشجالم و افتخار می کنم
نسرین دوستی: حجاب نشان دهنده غیرت ایرانی ماست
نسرین دوستی نایب قهرمان مسابقات لیگ جهانی ترکیه در گفتگو با تابش کوثر گفت : حجاب مشکل و مانعی برای ما در مسابقات نبود و یک جورایی حجاب نشان دهنده غیرت ایرانی و ایرانی بودن ماست ، ایران باعث شد که کشور های مسلمان با حجاب شرکت کنند زیرا آنها جلوی تاتامی کشف حجاب می کردند و بعد مسابقه می دادند اما ایران خیلی اسرار و مقاومت کرد و در مسابقات بدون حجاب شرکت نمی کرد تا اینکه آنها قبول کردند و ایران یک کلاه طراحی کرد و که کشور های اسلامی از پوشش این کلاه استفاده می کنند
اکرم خدابنده:با رعایت حجاب از خطرات توهین ها در امان می مانیم
اکرم خدابنده قهرمان مسابقات دانشجویان جهان در گفتگو با خبرنگار ما گفت : فکر می کنم با مدال هایی که در این مدت گرفتیم به همه ثابت کردیم که حجابمان برای ما محدودیتی ایجاد نکرده است و در کل ممکنه حجاب برای برخی از جوانان امروز سخت باشد ولی رعایت حجاب خیلی زیباست و اگر کسی بتواند حجاب صحیح و درستی داشته باشد ، حداقل از خطرات توهین ها و خیلی از چیزهای دیگر در امان می ماند و می تواند زندگی راحتی داشته باشدالناز تقی پور : حجاب، احساس خوشایندی است که مانع اتفاقات ناخوشایند است
الناز تقی پور قهرمان لیگ جهانی کاراته در گفتگو با تابش کوثر گفت : به نظرم رعایت حجاب اسلامی یک کمکی به بانوان می کند تا بتوانند راحت تر در جامعه زندگی کنند و یک ایمان قلبی و احساس خیلی خوشایندی برای یک بانوی مسلمان است که اجازه نمی دهد اتفاقات ناخوشایندی برایش پیش بیاید
کیمیا علیزاده :حجاب باعث می شود که بانوی مسلمان آرامش و امنیت داشته باشد
کیمیا علیزاده اولین بانوی مدال آور جهانی تکواندو در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه حجاب باعث می شود که بانوی مسلمان آرامش و امنیت داشته باشد گفت : هوا در مسابقات جهانی گرم بود و کسانی که پوشش ما را می دیدند احساس می کردند که حجاب برای ما خیلی سخت است و در این زمینه سوالاتی داشتند و می پرسیدند که آیا باید در خانه هم با حجاب باشیم ؟ که پاسخ سوالاتشان را می دادم و می گفتم که حجاب سخت نیست و اینطور نیست که بخواهد محدودیت ایجاد کند که برایشان جالب بود و افراد زیادی دوست داشتند با حجاب شوند