سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 7 May 2024
دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۰۱:۴۵
کد مطلب : 1595
* بايد در دانشگاه‌ها، كلاسِ درس صحيفه‌ي كامله گذاشته شود.
به کزارش تابش کوثر متن پیام معظم له بدین شرح است
بسم اللّه الرحمن الرحيم
«وَ مَا أُمِرُوا إِلَّا لِيَعْبُدُوا اللَّهَ مُخْلِصينَ لَهُ الدِّين»‏ (سوره بيّنه،‌آيه۵)
پرستش و بندگي خدا و اخلاص در عبادت در اين عالَم پهناور و بي‌كرانه، از بندگان مخلص حسب درجاتي كه به آن نائل شده‌اند آشكار مي‌گردد و در رأس آنها، انبيا و ائمه هدي عليهم‌السلام قرار دارند و مثل حضرت ابراهيم خليل به مقام خُلَّت نائل گرديده و حضرت خاتم الانبياء صلي‌الله عليه و آله به حبيب خدا ملقّب شده است و ائمه‌ي طاهرين صلوات‌الله عليهم اجمعين به مقام امامت كه مثل حضرت ابراهيم عليه‌السلام پس از طيّ آن دوره‌هاي ملكوتي به آن افتخار يافت حائز گرديدند و نخبگان اين ميدان و ظهور خاص هر كدام به صفت قُربِ وصل و ايصال معنوي و جلوات خدانشاني و خداجويي، مردم را به عالم غيب متوجه مي‌سازد.

حضرت امام زين العابدين عليه‌السلام در تمام صفات حميده، داراي مقاماتي بود كه همه بزرگان عالم اسلام از هر فرقه و نِحله‌اي او را برترين و افضل و اجلّ مي‌دانستند؛ فقهاء امّت مي‌گفتند: أفقه از او نيست و او را افضل قريش مي‌دانستند.

القابي كه براي آن حضرت معروف بود حكايت از همان مقامات بلند داشت. در عبادت، لقب او به حق زين‌العابدين بود، لقبي كه پيغمبر اكرم صلي‌الله عليه و آله او را به آن معرّفي نمود.

از كثرت سجود او را ذو الثَّفِنات و سجّاد مي‌گفتند. در اخلاق حميده، رسيدگي به فقراء و مستمندان مشهور و معروف بود، امّا ظهور اين صفت خدانشاني و دعا از آن حضرت مختصّ به خودشان بود.

صحيفه‌ي كامله سجاديه، اين يادگار بزرگ و اين معجزه‌ي بي‌نظير كه مشحون به همه‌ي مطالب الهيات و حقايق معرفتي است بالاتر از اين است كه حقّ وصف و مدح آن را بُلَغاء و علماء بيان كنند چنان‌كه گفته شد و به حق گفته‌اند: اگر كسي بخواهد خدا با او سخن بگويد بايد قرآن بخواند و اگر بخواهد با خدا سخن بگويد صحيفه‌‌ي كامله‌ي سجاديه را بخواند.

امام سجاد عليه‌السلام در اين ميدان، بي‌همتا است. شيعه و عالم اسلام بايد به اين كتاب- كه به حق زبور آل محمد صلوات‌الله عليهم معروف شده- افتخار نمايند.

همه بايد به اين دعاها مداومت داشته باشند و جمله‌ها و بندهاي آن را تكرار كنند و وِرد زبان قرار دهند و در معاني آن تأمل كنند.

بايد در دانشگاه‌ها، كلاسِ درس صحيفه‌ي كامله گذاشته شود. ما براي پرستش خداوند و راز و نياز و مناجات با خدا با اين نعمت بزرگ بي‌كران، نياز به هيچ كتابي از ديگران نداريم.

البته اين مقدار كه عرض شد يك بُعد از شخصيّت ملكوتي امام سجاد عليه‌السلام است. ابعاد ديگر شخصيت و سيره و مواضع آن حضرت همه براي مسلمانان درس و مكتب است.

پس از واقعه‌ي عاشورا كه به ظاهر، دشمنان دين گمان مي‌كردند خاندان پيغمبر و اهل بيت عليهم‌السلام را با آن فجايعي- كه در شدّت و قساوت بي‌نظير بود- قلع و قمع كردند، ظهور و حضور چنان شخصيتي كه فضايل و مقامات و علوم و اخلاق كريمه‌اش مورد اتّفاق عموم قرار بگيرد، معجزه‌ي بزرگ حقانيّت اهل بيت عليهم‌السلام است.

سزاوار است به همه اعلان كنيم: إنْ كُنْتُم في رَيْب فيما خَصّ اللهُ تعالي اهلَ هذا البيتِ وَ مَا أعْطاهم مِن الإمامة فَأتُوا بِرَجُلٍ مثل زين‌العابدين عليه‌السلام في المَقامات العالية و الدَّرجات الرَّفيعة القُدسيّة صلّي‌الله عليه و علي أهل بيته و اولاده الأئمة المعصومين سيّما بقية ‌الله في الأرضين مولانا المهدي ارواح العالمين له الفداء و السَّلام علي شيعته و محبّيه خير البريّة أجمعين.

در پايان با عرض ادب و اخلاص به عموم عزيزاني كه در اين همايش نوراني و با شكوه شركت نموده‌اند، تشكّر و تقدير خود را از مسئولان محترم برگزاركننده‌ي آن ابراز داشته و براي همگان از درگاه خداوند متعال توفيق شناخت و معرفت حضرات معصومين عليهم‌السلام و عبادت و بندگي خالص را مسألت دارم. والسلام عليكم و رحمة‌الله و بركاته

۲۴ محرّم الحرام۱۴۳۴

لطف الله صافي
https://tabeshekosar.ir/vdcb.9b8urhbssiupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما