سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 7 May 2024
شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۱۷
کد مطلب : 1562
حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در پیام خود به مناسبت پنجاهمین سالگرد تأسیس مرکز اسلامی هامبورگ گفت: مراکزی همچون مرکز اسلامی هامبورگ مسؤولیت بزرگی را به عهده دارند و باید بیزاری
مرکز اسلامی هامبورگ بیزاری امت اسلام از وهابیت را به دنیای غرب برساند
حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در پیام خود به مناسبت پنجاهمین سالگرد تأسیس مرکز اسلامی هامبورگ گفت: مراکزی همچون مرکز اسلامی هامبورگ مسؤولیت بزرگی را به عهده دارند و باید بیزاری اسلام و یک میلیارد و نیم مسلمان از فرقه گمراه وهابیت را به دنیای غرب برسانند.
به گزارش خبرگزاری رسا، متن پیام این مرجع تقلید به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
«قُلْ یا أَیّهَا النَّاسُ إِنِّی رَسُولُ اللّهِ إِلَیکُمْ جَمِیعاً»‌ اعراف، آیه ۱۵۸.
رسالت وحیانی حضرت رسول الله محمد بن عبدالله(ص)، رسالت به سوی جهانیان و جمیع مردم، و فراگیر همه ازمنه و امکنه است.
صدای اسلام و ندای دل‌نواز توحید قرآن از همان قرن نخست به دنیا می‌رسید و گسترش می‌یافت تا در حال حاضر که کشور و شهر و منطقه‌ای نیست که صدای اذان اسلام به آنجا نرسد و روز به روز بر رونق اسلام و گروندگان به این دین حنیف افزوده نشود.
در همه کشورها تعداد مساجد و مراکز تبلیغ این دعوت آسمانی بیشتر می‌گردد و به ویژه در کشور آلمان، استقبال فطری مردم از آن نیز چشم‌گیر است.
روحیه ملت آلمان، روحیه پذیرش حق است و اگر چنان که سزاوار است امتیازات توحیدی و انسانی و مبانی عالی اخلاقی اسلام به آنها عرضه شود مورد استقبال همه مخصوصاً دانشگاهیان قرار می‌گیرد.
کرامت انسان، مساوات انسان، توحید اسلام و عدالت اسلام مطالبی است که مورد قبول فطرت بشر است. گوته شاعر بزرگ آلمانی در تعریف اسلام می‌گوید: اگر اسلام این مکتب است هر انسان ملتزم به فطرت، مسلمان است.
زعیم بزرگ عالم اسلام استاد بزرگ ما مرحوم حضرت آیت‌الله آقای بروجردی اعلی‌الله مقامه بر همین اساس می‌فرمودند: «باید اسلام را به غرب ببریم یعنی اگر اسلام واقعی را به دنیا معرفی کنیم اکثریت مردم بالطبع از آن استقبال می‌کنند».
اکنون حدود پنجاه سال است که مرکز اسلامی هامبورگ و مسجد آن که به امر آن بزرگوار تأسیس شده در آلمان نورافشانی می‌کند و برنامه‌های پاک و انسان‌ساز اسلام در آنجا تبلیغ می‌شود و بحمدالله توفیقات بزرگی برای این مرکز در این مدت فراهم شده است.
این مرکز از مراکز بزرگی است که دعوت اسلام را به توحید، به برادری، به برابری، به مهر و محبت و به صلح و رحمت و عدالت تبلیغ می‌کند و مکتب اهل بیت علیهم‌السلام (قرآن و عترت) را به مشتاقان می‌آموزد.
در شرایطی که متأسفانه گروهی نادان و جاهل، این دین سِلم و صلح را وارونه نشان می‌دهند و با رفتار خود و عملیات انتحاری جنایت‌آمیز آن را خشونت‌منش معرفی می‌کنند، مراکزی مثل مرکز اسلامی هامبورگ مسؤولیت بزرگی را به عهده دارند و باید بیزاری اسلام و یک میلیارد و نیم مسلمان از این فرقه گمراه را به دنیای غرب برسانند.
در این شرایط، نقش این مرکز و مراکز مشابه دیگر بسیار مفید است. از القاب قرآنی پیغمبر اسلام صلّی‌الله علیه و آله رحمة للعالمین است یعنی پیمبر رحمت و مهر و محبت برای جهانیان و برای همه بشر.
اینجانب پنجاهمین سال تأسیس این مرکز نورانی را تبریک عرض می‌کنم و به همه مسلمانان آلمان و مسؤولان محترم این مرکز، اداء ادب و احترام می‌کنم و برای تمام ابناء بشر از اهل هر مملکت و کشور از خداوند متعال خیر و سعادت و آسایش و صلح و سازش و تفاهم مسألت می‌کنم
https://tabeshekosar.ir/vdcf.vdyiw6dt0giaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما