دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 6 May 2024
جمعه ۱۰ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۵۲
کد مطلب : 1490
نباید سابقه درخشانی روحانیت مخفی بماند، بلکه باید همه مردم از خدمات روحانیت در طول تاریخ آگاه باشند.
تاکید آیت‌الله صافی‌ بر معرفی سابقه درخشان روحانیت
به گزارش خبرگزاری حوزه، این مرجع تقلید، امروز ۹ آذرماه‌ در دیدار اعضای ستاد نکوداشت مرحوم علامه محمد ابراهیم کلباسی مشهور به حاجی کلباسی، با تاکید بر این‌که خط ولایت اهل‌بیت‌(ع)، خط مستقیم است، اظهار داشتند: همه ما باید پیرو و ادامه دهنده مسیر ولایت باشیم و هرگز از این خط منحرف نشویم.

ایشان با بیان این مطلب که علمای اسلام در طول تاریخ همواره در این مسیر بوده و توانسته‌اند از اسلام محافظت نمایند، گفتند: علما در طول تاریخ تلاش‌های فراوانی برای بهره‌مندی همگان از احکام الهی و آموزه‌های اهل بیت‌(ع)، انجام داده اند و در این عرصه سابقه درخشانی دارند.

این مرجع تقلید با اشاره به سابقه درخشان روحانیت، تاکید کرد: نباید سابقه درخشانی روحانیت مخفی بماند، بلکه باید همه مردم از خدمات روحانیت در طول تاریخ آگاه باشند.

حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی ادامه دادند: برگزاری همایش‌ و نکوداشت برای بزرگانی همچون علامه کلباسی در راستای معرفی خدمات روحانیت به جامعه بوده و جای تقدیر دارد.

ایشان با بیان این‌که علمای اسلام در طول تاریخ برای احیای دین از هیچ کوششی دریغ نکرده‌اند، گفت: باید کتب و آثار به جای مانده از این بزرگواران احیا و در اختیار همگان قرار بگیرد.

این مرجع تقلید در پایان تاکید کردند: هدایت مردم، صیانت از دین، تبلیغ آموزه‌های علوی، امر به معروف و نهی از منکر و برپایی دیگر شعائر اسلامی از جمله اقداماتی است که روحانیون در طول تاریخ به آن اهتمام داشته و امروز هم باید این مسیر حفظ شده و همگان از این خدمات آگاه باشند.
https://tabeshekosar.ir/vdcf.1dyiw6djxgiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما