کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تاکید آیت‌الله صافی‌ بر معرفی سابقه درخشان روحانیت

10 آذر 1391 ساعت 12:52

نباید سابقه درخشانی روحانیت مخفی بماند، بلکه باید همه مردم از خدمات روحانیت در طول تاریخ آگاه باشند.


به گزارش خبرگزاری حوزه، این مرجع تقلید، امروز ۹ آذرماه‌ در دیدار اعضای ستاد نکوداشت مرحوم علامه محمد ابراهیم کلباسی مشهور به حاجی کلباسی، با تاکید بر این‌که خط ولایت اهل‌بیت‌(ع)، خط مستقیم است، اظهار داشتند: همه ما باید پیرو و ادامه دهنده مسیر ولایت باشیم و هرگز از این خط منحرف نشویم.

ایشان با بیان این مطلب که علمای اسلام در طول تاریخ همواره در این مسیر بوده و توانسته‌اند از اسلام محافظت نمایند، گفتند: علما در طول تاریخ تلاش‌های فراوانی برای بهره‌مندی همگان از احکام الهی و آموزه‌های اهل بیت‌(ع)، انجام داده اند و در این عرصه سابقه درخشانی دارند.

این مرجع تقلید با اشاره به سابقه درخشان روحانیت، تاکید کرد: نباید سابقه درخشانی روحانیت مخفی بماند، بلکه باید همه مردم از خدمات روحانیت در طول تاریخ آگاه باشند.

حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی ادامه دادند: برگزاری همایش‌ و نکوداشت برای بزرگانی همچون علامه کلباسی در راستای معرفی خدمات روحانیت به جامعه بوده و جای تقدیر دارد.

ایشان با بیان این‌که علمای اسلام در طول تاریخ برای احیای دین از هیچ کوششی دریغ نکرده‌اند، گفت: باید کتب و آثار به جای مانده از این بزرگواران احیا و در اختیار همگان قرار بگیرد.

این مرجع تقلید در پایان تاکید کردند: هدایت مردم، صیانت از دین، تبلیغ آموزه‌های علوی، امر به معروف و نهی از منکر و برپایی دیگر شعائر اسلامی از جمله اقداماتی است که روحانیون در طول تاریخ به آن اهتمام داشته و امروز هم باید این مسیر حفظ شده و همگان از این خدمات آگاه باشند.


کد مطلب: 1490

آدرس مطلب :
https://www.tabeshekosar.ir/news/1490/تاکید-آیت-الله-صافی-معرفی-سابقه-درخشان-روحانیت

تابش کوثر
  https://www.tabeshekosar.ir