شنبه ۱۶ تير ۱۴۰۳ , 6 Jul 2024
يکشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۸
کد مطلب : 22831
با فقدان نقدینگی نزد بانک ها برای ارایه تسهیلات به متقاضیان خرید مسکن ۴۰، ۵۰ و۶۰ میلیون تومانی، اتفاق خاصی در بازار مسکن نخواهد افتاد.
به گزارش رسانه الکترونيکي تابش کوثر، مدیر عامل بانک اقتصاد نوین گفت: بانک ها به طور معمول منابع مازادی برای پرداخت تسهیلات ۴۰،۵۰ و ۶۰ میلیون تومانی خرید و ساخت مسکن را ندارند.
حسن معتمدی، از تعیین نرخ سود عقود مبادله ای غیر اقتصادی نامتناسب با شرایط اقتصاد کشور توسط شورای پول و اعتبار ابراز تاسف کرد و گفت که باتعیین نرخ سود ۲۱ درصدی برای عقود مبادله ای، نه تنها بانک ها منابع کمی داشته بلکه ترجیح بانک ها حضور در عرصه هایی با کسب سود با ارقام بالاتر است.

به گفته وی،با فقدان نقدینگی نزد بانک ها برای ارایه تسهیلات به متقاضیان خرید مسکن ۴۰، ۵۰ و۶۰ میلیون تومانی، اتفاق خاصی در بازار مسکن نخواهد افتاد.

مدیر عامل بانک اقتصاد نوین، درباره میزان بدهی دولت به بانک های خصوصی هم گفت که دولت به صورت مستقیم به بانک های خصوصی بدهکاری ندارد و افزود که بانک های خصوصی به صورت غیر مستقیم از طریق مشتریان خود که برای دولت طرح هایی را انجام داده اند و دولت دیون خود نسبت به آنها را نپرداخته است از دولت طلبکارند و ادامه داد که یکی از چالش های اقتصاد کشور، عدم پرداخت مطالبات بانک ها بوده که مانع گردش روان تسهیلات و نقدینگی در کشور می شود.

وی،با بیان اینکه بانک هایی که تعهدات دولت از جمله اوراق مشارکت را متعهد شده اند از دولت طلبکارند، افزود که بانک های خصوصی به صورت غیر مستقیم در معرض طلبکاری از دولت قراردارند.

وی، درباره اخذ کارمزد از پوزها نیز گفت که اگر کارمزد از خدمات پوزها اخذ نشود بانک ها از اجرای آن شانه خالی می کنند و در نهایت این امر منجر به جمع آوری این خدمات هم خواهد شد.

معتمدی، اخذ کارمزد عملیات بانکی در حد هزینه پوز ها را بلا اشکال دانست و گفت که بانک ها به دنبال کسب درآمد از محل اخذ کارمزد از پوزها نیستند.

منبع: نسيم
https://tabeshekosar.ir/vdcfycd0.w6d0magiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما