چهارشنبه ۶ تير ۱۴۰۳ , 26 Jun 2024
چهارشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۱۳
کد مطلب : 21196
آیت الله العظمی مکارم شیرازی گفت: اعتکاف حتما باید در مساجد صورت گیرد، در مدارس و دانشگاه نمی شود اما اسلام مساجد را توسعه داده است و چندین روایت در این زمینه داریم و لذا محدود به مسجد جامع شهر نیست.
به گزارش تابش کوثر به نقل از  باشگاه خبرنگاران؛ آیت الله العظمی مکارم شیرازی، امروز درآغاز درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، اظهار داشت: امسال در سراسر ایران ۷۰۰ هزار نفر آنگونه که گفتند سراغ اعتکاف رفتند و اکثریت قاطع هم جوانان بودند. برخی ساده از کنار این مسئله گذشتند در حالیکه مساله ساده ای نیست.

او افزود: حضور جوانان مومن دانشجو و محصلین برای تهذیب و خودسازی، نگرش درگذشته و تصمیم برای آینده، مطالعه در زندگی و اخلاق و برنامه های خویش مساله مهمی است، آن هم در دنیایی که آلوده شده است.

آیت الله مکارم شیرازی عنوان کرد: اعتکاف دو پیام عمده داشت اول اینکه دشمنان اسلام و انقلاب تبلیغ می کنند که جوانان از دین و معارف الهی فاصله گرفته اند که این حضور پرشور جواب دندان شکنی برای آنان است و تازه مساجد ظرفیت بیش از این نداشت و حتی عده ای خواستند ثبت نام کنند که نشد.

وی با اشاره به پیام دوم شرکت جوانان در اعتکاف گفت: در دنیایی که فساد و آلودگی از در و دیوار آن می ریزد، اسلام راههایی برای اصلاح پیش بینی کرده است و همین سه روز اعتکاف می تواند جوانان را منقلب کند و سدی برابر آلودگی ها شود؛ از ۱۴۰۰سال قبل اسلام پیش بینی چنین برنامه هایی کرده که این برنامه های معنوی جلوی مفاسد بایستند و لذا هم پیام عظمت اسلام است و هم پیام به افراد مغرض و دشمن است که به اهمیت موضوع پی ببرند.

این مرجع تقلید ادامه داد: باید بیش از پیش برای رونق مساله اعتکاف تلاش کرد و با توسعه اماکن اعتکاف، زمینه حضور بیشتر علاقه مندان را فراهم نمود: چرا که این اعتکاف خود یک حج کوچک است و بسیاری از اوضاع و احوال آن بی شبیه به حضور در مکه و حج نیست.

آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: اعتکاف حتما باید در مساجد صورت گیرد، در مدارس و دانشگاه نمی شود، اسلام مساجد را توسعه داده است و چندین روایت در این زمینه داریم و لذا محدود به مسجد جامع شهر نیست.
https://tabeshekosar.ir/vdciqzar.t1az32bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما