يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 5 May 2024
يکشنبه ۷ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۰۴
کد مطلب : 983
آیت‌الله علوی گرگانی خواستار ارائه برنامه‌ای جامع از سوی سازمان تبلیغات برای جلسات عزاداری، مداحی و شعر خوانی شد و گفت: تحقق این امر و برنامه مهم کمک شایانی به فرهنگ سازی مجالس کرده و از سخنان غلو آمیز در آنها جلوگیری می‌کند.
ضرورت تبیین جایگاه رهبری و مراجع تقلید برای جامعه بویژه نسل جوان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم، پیش از ظهر امروز در دیدار مدیر کل تبلیغات اسلامی استان، اعضای شورای هیئات مذهبی و کانون مداحان شعرای استان قم، بر ضرورت تبیین جایگاه رهبری و مراجع تقلید در میان مردم تأکید کرد و گفت: این امر مهم باید برای جامعه بویژه نسل جوان تبیین شود.

این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ادامه داد: جایگاه رهبر معظم انقلاب جایگاه رفیعی است که باید به همه شناسانده شود تا مردم به وظایف خود در قبال ایشان آشنا شوند و به آن عمل کنند.

آیت‌الله علوی گرگانی در ادامه بر ضرورت تبیین شخصیت امام حسین(ع) در ایام محرم تأکید کرد و ابراز داشت: یکی از اقدامات مهم در ایام محرم شناساندن اهداف قیام امام حسین(ع) است و توجه به این امر کمک شایانی به تقویت اسلام و ولایت می‌کند.

وی خواستار تدوین و ارائه برنامه‌ای جامع از سوی سازمان تبلیغات برای جلسات عزاداری، مداحی و شعر خوانی شد و اظهار کرد: اجرای این برنامه کمک شایانی به فرهنگ سازی مجالس کرده و از سخنان غلو آمیز در آنها جلوگیری می‌کند.

این استاد برجسته درس خارج از برگزاری برخی مجالس سوگواری برای ائمه اطهار(ع) انتقاد کرد و گفت: برخی از تعابیر استفاده شده در این مراسم‌ها موجب وهن اهل بیت(ع) است.

آیت‌الله علوی گرگانی با بیان این‌که در رفتارهای خود باید رضایت الهی را مد نظر قرار دهیم، ابراز داشت: انسان باید در زندگی خود برنامه ریزی داشته و از فرصت‌ها نهایت بهره را ببرد و متوجه این امر باشد که در آخرت پاداش و جزای اعمال محاسبه می‌شود.

این استاد برجسته درس خارج بر ضرورت تبلیغ در ماه محرم تأکید کرد و اظهار داشت: طلاب باید در راستای بزرگداشت این ماه تلاش کنند و قدردان امام حسین(ع) برای بوجود آوردن زمینه تبلیغ در این ماه باشند.

آیت‌الله علوی گرگانی در پایان خواستار توجه ویژه به بزرگداشت محرم و صفر شد و تصریح کرد: مجالس در این ایام باید با شکوه هر چه تمام‌تر برگزار شود چون این امر به تحقق اهداف اسلام کمک خواهد کرد.
https://tabeshekosar.ir/vdcd2s0n6yt0j.a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما