شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 4 May 2024
يکشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۵۹
کد مطلب : 9818
به گزارش خبرگزاری رسا،‌ حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید در آیین رونمایی دانشنامه فاطمی که عصر امروز در سالن اجتماعات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار شد، باتبریک به مناسبت میلاد حضرت زهرا(س)،‌ گفت: شخصیت و عظمت حضرت زهرا(س) در آیینه قرآن و کلمات معصومان(ع) قابل مشاهده است.

وی با بیان این‌که در احادیث ائمه اطهار(ع) جملات فراوانی درباره مقام و شخصیت والای حضرت زهرا(س) بیان شده است، ابراز کرد: در تاریخ نیز مطالب فراوانی که نشان دهنده عظمت و فضیلت آن حضرت است بیان شده است.

این مرجع تقلید با بیان این‌که در روایات اهل بیت(ع) تأکید فراوانی بر احیای امر ایشان بیان شده است، اظهار کرد: اهل بیت(ع) همیشه به این مسأله که اگر مردم با محاسن کلام ما آشنا شوند از ما تبعیت می‌کنند، تأکید داشته‌اند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه خاطرنشان کرد: ائمه اطهار(ع) بیان می‌کردند زمانی می‌آید که اشاعه امر ما آزاد و تأثیرگذار خواهد بود و امروز شرایط احیای امر ایشان فراهم شده و باید از این فرصت استفاده کرد.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به تدوین دانشنامه فاطمی، گفت: اساتید و فضلای حوزه در تولید این دانشنامه زحمات فراوانی را متحمل شده و با خدمتی به عنوان دانشنامه فاطمی گامی در جهت احیای امر اهل بیت(ع) برداشته‌اند.

وی تأکید کرد: بر ما لازم است که استفاده درستی از معارف اهل بیت(ع) کرده و درک صحیحی از امر ایشان داشته باشیم و در این راه این دانشنامه می‌تواند به ما کمک کند.

این مرجع تقلید با بیان این‌که دنیا تشنه معارف اهل بیت(ع) است، اظهار کرد: امروز دنیا با چالش‌های فراوانی رو به رو است و مکتب اهل بیت(ع) بهترین وسیله برای نجات مردم است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با تأکید بر این‌که دانشنامه فاطمی باید به زبان‌های زنده دنیا ترجمه و در کل دنیا پخش شود، افزود: در این دانشنامه که هدفش احیای امر اهل بیت(ع) است زحمات فراوانی کشیده شده و انسان غیر از تشکر کار دیگری نمی‌تواند در برابر این اقدام ارزشمند انجام دهد.

وی با اشاره به عظمت حضرت زهرا(س)، گفت: این‌که جبرئیل امین بعد از پیامبر(ص) بر حضرت زهرا نازل می‌شد نشانه‌ای از عظمت و بزرگی این بانوی نمونه اسلام است.

این مرجع تقلید با بیان این‌که خطبه حضرت زهرا(س) در بر دارنده توحید و یادآور خطبه حضرت علی(ع) است،‌ افزود: ما در برابر اقیانوسی قرار داریم که راه را به خوبی به همه نشان داده است.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی یکی از دلایل بی نشانی قبر حضرت زهرا(س) را به خاطر فراموش نشدن راه آن حضرت ذکر کرد.

وی با اشاره به بیانات مهم رهبری در دیدار امروز خود با بانوان، اظهار کرد: فرهنگ ما با فرهنگ غرب متفاوت است و اسلام اهمیت ویژه‌ای به زنان می‌دهد؛ حضرت زهرا اسوه و الگویی برای زنان عالم است.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی در پایان بیان کرد:‌ تدوین دانشنامه فاطمی اقدام مهمی بوده و امیدواریم با ترجمه آن به زبان‌های مختلف همه بتوانند از معارف بلند این بانوی بزرگ اسلام بهره ببرند
https://tabeshekosar.ir/vdch.znwt23n66ftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما