شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 4 May 2024
چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۳۸
کد مطلب : 9223
رییس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان این‌که حکام مرتجع منطقه به دنبال لذات مادی و حمایت‌های غرب هستند، گفت: اینها از اسلام تبعیت نمی‌کنند و تنها به دنبال ریاست خود و خانواده خود هستند
به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد تقی مصباح یزدی رییس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) عصر دیروز در دیدار جمعی از ‏طلاب شهرستان تایباد، با بیان این‌که انبیا و پیامبران الهی راه سعادت را به انسان ها می‌آموزند، گفت:‌ پس از انبیا این علما هستند که بیان کننده احکام الهی برای مردم هستند.

وی با اشاره به مقام بالای پیامبر اسلام و ائمه اطهار(ع)، ابراز کرد:‌ در میان انسان‌ها همه از تعالیم اسلام بهره مند نشده ‌اند که این موضوع به صورت خواسته و ناخواسته و در برخی موارد نیز به اغراض شخصی و هوای نفسانی بر می‌گردد.

رییس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از نمایندگان خبرگان رهبری که از اهل سنت بود عقیده داشت که اگر کسی به حضرت زهرا(س) جسارت کند کافر است و احترام ویژه‌ای برای آن حضرت قائل بود تا جایی که می‌گفت ما در میان اقوام خود چند نفر به نام فاطمه داریم که دیگران از نیم خورده آنها به عنوان تبرک استفاده می‌کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اهل سنت به خاطر این‌که منابع و احکامشان غیر از معارف اهل بیت(ع)‌ است از این علوم بهره‌ای ندارند هرچند به اهل بیت(ع) احترام می‌گذارند.

استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان این‌که زندگی در محیط شیعی از نعمت‌های الهی است، افزود: باید قدردان این نعمت الهی بود و باید توجه داشت با کسانی که محروم از این نعمت هستند چگونه برخورد کنیم.

آیت‌الله مصباح یزدی با تأکید بر این که برخی از افراد در برابر حق و حقیقت موضع گرفته و عناد می‌ورزند، ابراز کرد:‌ امروز اگر برای رییس جمهور آمریکا حقیقت اسلام را ثابت کنیم باز هم از اهداف ‏خود دست بر نمی‌دارد؛ آنها اگر سخنان دیگری را هم مطرح کنند برای فریب مردم است.

وی در ادامه حمایت برخی از کشورهای عربی از تکفیری‌ها را مورد توجه قرار داد و گفت:‌ اینها از اسلام تبعیت نمی‌کنند و تنها به دنبال ریاست خود و خانواده خود هستند.

رییس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان این‌که حکام مرتجع منطقه به دنبال لذات مادی و حمایت‌های غرب هستند، ‌افزود: آنها به دنبال این مسأله نیستند که کدام مذهب حق است؛ این افراد با رژیم صهیونیستی هماهنگ هستند و بحث و استدلال با آنها فایده‌ای ندارد.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که بازگویی حقایق برای پیروان ادیان دیگر می‌تواند ثمر بخش باشد، گفت: یکی از وظایف ما در مقابل چنین افرادی معرفی اسلام است.

آیت‌الله مصباح یزدی بر ضرورت وحدت در میان ادیان و مذاهب مختلف تأکید کرد و اظهار داشت: در این زمینه باید از بحث‌های اختلافی و تفرقه آمیز پرهیز کرد.

وی با بیان این‌که امامان اهل سنت شاگرد مستقیم یا غیر مستقیم ائمه اطهار(ع) بوده‌اند، گفت:‌ باید زمینه‌ای را فراهم ‏ساخت که اهل سنت ابتدا به تعالیم اهل بیت(ع) نزدیک شوند تا پس از آن بتوانیم بحث بهتری با آنها ‏داشته باشیم.‏

رییس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با تأکید بر این‌که اختلاف در میان مسلمانان سبب سوء استفاده دشمنان می‌شود، ابراز کرد:‌ برخی نسبت به شیعه عناد دارند و به اختلاف‌ها دامن می‌زنند اما برخی این‌گونه نیستند.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به رواج تشیع در میان مردم کشورهای دنیا، گفت:‌ باید از ظرفیت تشیع در راه گسترش آن استفاده کنیم.

آیت‌الله مصباح یزدی در پایان بر ضرورت قدردانی از نعمت نظام اسلامی تأکید کرد و افزود: موفقیت‌های امروز ما مرهون نعمت ولایت و انقلاب اسلامی است و باید قدردان آن باشیم.
https://tabeshekosar.ir/vdch.inwt23nixftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما