جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 3 May 2024
شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۵۶
کد مطلب : 9131
رییس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان این که دشمن هیچ گاه مصلحت ما را نمی‌خواهد، بر ضرورت هوشیاری در زمینه پیشنهاد صلح دشمن تأکید کرد و گفت:‌ باید به پشت صحنه دشمن توجه کرد و متوجه شد که پشت صحنه چه صحبت‌هایی می‌کنند و چه قول‌هایی می‌دهند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی رییس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) در دیدار جمعی از دانشجویان مجمع نمایندگی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان سراسر کشور، با بیان این‌که رهبر انقلاب اهتمام ویژه‌ای به نسل جوان دارند، گفت: آینده انقلاب به رشد معنوی و فکری جوانان بستگی دارد.


وی با اشاره به بیانات رهبری مبنی بر این‌که جوانان ما از جوانان ابتدای انقلاب کمتر نبوده بلکه بیشتر هم هستند، ابراز کرد: رهبری خطاب به دانشجویان فرمودند؛‌ دانشجویان سربازانی همچون بصیرت عمار و استقامت مالک اشتر باشند.


رییس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به ویژگی‌های برجسته عمار، اظهار کرد: عمار از جمله افرادی بود که همه حرکات پیامبر(ص) را زیر نظر داشت و سعی می‌کرد به همان اعمال و رفتار به طور عمیق و دقیق عمل کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که برخی از سیاستمداران در تحلیل‌های خود دچار اشتباه شده و گناه خود را به گردن دیگران می‌اندازند، گفت:‌ در هیچ حالتی نباید شانه از بار مسؤولیت خارج کنیم و با همیشه به تکلیف عمل کنیم.

استاد اخلاق حوزه علمیه با اشاره به این‌که برخی رهبر را برای این‌که جا پای ایشان بگذارند قبول دارند، افزود: برخی افراد نیز به درجاتی می‌رسند که تشخیص می‌دهند پیامبر(ص) و امام معصوم(ع) از طرف خدا است و در همه شؤون از ایشان تقلید می‌کنند.

آیت‌الله مصباح یزدی با بیان این‌که انسان باید همیشه کیفیت را در نظر بگیرد، گفت: کسانی باقی مانده و سعادتمند می‌شوند که از خدا اطاعت کرده و اطاعت از رهبری که مورد رضایت امام زمان(عج) است همواره سرلوحه امور خود قرار می‌دهند.

وی با اشاره به کلامی از سید حسن نصرالله، خاطرنشان کرد: سید نصرالله بیان می‌کرد فکر نکنید حزب‌الله لبنان منتظر است تا آیت‌الله خامنه‌ای پیامی دهد ولی در فکر است که آقا چه چیزی دوست دارد تا با تمام وجود خواسته ایشان را بپذیرد.

رییس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) در ادامه ویژگی‌های مالک اشتر را مورد توجه قرار داد و گفت: مالک اشتر تمام وجودش را در اختیار حضرت علی(ع) قرار داده و پیرو حضرت بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علیمه قم با تأکید بر این‌که مالک اشتر نمونه‌ای از شخصیت حضرت علی(ع) بود، ابراز کرد: شجاعت مالک مثال زدنی و در شناخت دین، ‌ارزش‌های الهی و بی توجهی به دنیا شاخص بود.

استاد اخلاق حوزه علمیه یکی از ویژگی‌های مالک اشتر را دفاع از دین خدا و استقامت خواند و اظهار کرد: محبوب‌ترین خلایق در پیشگاه خداوند کسانی هستند که استقامت می‌آفرینند.

آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به دشمن شناسی مالک اشتر، گفت: مالک از کسانی بود که حرکت‌های دشمن را تحلیل و آنها را با مصادیق اسلامی می‌سنجید.

وی بصیرت را از ویژگی‌های مهم مالک اشتر خواند و با بیان این‌که رهبری نیز به این مسأله تأکید فراوانی دارند، افزود: البته ما هنوز به ذات این مسأله پی نبرده و آنگونه که باید وظیفه خود را در قبال این تأکیدات انجام نداده‌ایم.

رییس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) ادامه داد: زمانی که معاویه دستور داد قرآن‌ها را سر نیزه کنید تنها مالک به دستور امام علی(ع) گوش داد و میدان نبرد را ترک کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر این که دشمن هیچ گاه مصلحت ما را نمی‌خواهد، تصریح کرد: نباید فریب دشمنان را در بحث پیشنهاد صلح بخوریم.

آیت‌الله مصباح یزدی بیان کرد: قرآن بر سر نیزه کردن بهترین شگرد دشمنان بود اما باید به پشت صحنه دشمن توجه کرد و متوجه شد که پشت صحنه چه صحبت‌هایی می‌کنند و چه قول‌هایی می‌دهند
https://tabeshekosar.ir/vdcf.md1iw6dyygiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما