يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 5 May 2024
يکشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۵۰
کد مطلب : 8944
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله حسین وحید خراسانی، از مراجع تقلید در دیدار حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان، تولیت مسجد مقدس جمکران گفت: خدا را بسیار شکر کنید که سعادتی نصیب شما شده تا در مسجد مقدس جمکران خدمت کنید.
وی با اشاره به این‌که امام زمان(عج) نه قابل نیل عقل است و نه قابل گنجیدن در منطق و بیان و قلم، افزود: «من منه‌الوجود» خداست و حضرت ولی‌عصر «من به‌الوجود» است، یعنی اگر لحظه‌ای نباشد «لساخت‌ الارض باهلها» حاصل می شود.
این مرجع تقلید با اظهار تأسف از این که وجود حضرت ولی عصر(عج) به خوبی شناخته و درک نشده است، اظهار داشت: امام زمان(عج) کسی است که تمام عالم دور او می گردد و قطب و محور وجود است و مشخصا اگر عنایتی بکند قابل درک نخواهد بود.
حضرت آیت‌الله وحید خراسانی با بیان این که اعجاز حضرت بقیه‌الله فوق حد و حصر است، خاطرنشان کرد: افرادی که به مسجد مقدس جمکران می‌آیند درصددند مس وجود خود را به طلا تبدیل کنند چون این مکان مقدس اکسیر اعظم است.
وی تصریح کرد: اگر شما بتوانید به عنوان یک خدمت‌گذار شرایطی را یرای زائران فراهم کنید که عمیق‌تر به وجود امام زمان(عج) پی ببرند و ارتباطی با مبدأ فیض الهی پیدا کنند، این مطلب هم توفیقی برای شما و هم توفیقی برای مردم است.
استاد درس خارج حوزه علمیه قم در ادامه با تأکید بر اهمیت تلاوت قرآن ابراز داشت: همان طوری که نسیم بهار، زمین مرده را زنده می‌کند آیات قرآن نیز دل مرده را احیا می‌کند و اگر این تلاوت قرآن برای امام زمان(عج) باشد اکسیر اعظم می‌شود و جزایش این است که با حضرت باشد.
وی افزود: اگر افرادی که به مسجد مقدس جمکران می‌آیند عادت به این مطلب کنند که روزی چند آیه قرآن بخوانند و به حضرت هدیه کنند، امام زمان(عج) هم در شب قدر آنها را مورد عنایت قرار خواهد داد.
حضرت آیت‌الله وحید خراسانی با بیان این‌که قرآن و عنایات امام زمان(عج) باید با هم ضمیمه شود تا روح را متعالی کند، یادآور شد: اگر بتوانید در مسجد مقدس جمکران این مطلب را عملی کنید که مردم قرآن تلاوت کرده و به حضرت هدیه کنند تأثیر بسیاری در دل مردم خواهد داشت و اجر جزیلی هم نصیب شما می‌شود.
وی توجه به تحکیم عقاید، تهذیب اخلاق و تعلیم احکام را از اموری دانست که باید به آن پرداخته شود، گفت: مسجد مقدس جمکران باید مرکز رسیدگی به این سه موضوع باشد.
این مرجع تقلید با اشاره به این‌که مسجد مقدس جمکران دارای اهمیت ویژه‌ای است، یادآور شد: باید افرادی که به این مسجد می‌آیند مورد لطف و احترام قرار گیرند و خدای ناکرده با چشم حقارت به آنها نگاه نشود چون خیلی از افراد هستند که ظاهر آنها شاید غلط‌انداز باشد ولی در باطن بسیار بندگان خوبی هستند و خداست که به مقام بندگی افراد آگاه است.
وی در پایان اظهار داشت: مردم باید به دو چیز عادت کنند یکی تلاوت قرآن و دیگری صلوات که این موارد دارای تأثیرات معنوی و روحی فراوانی است
https://tabeshekosar.ir/vdcg.t97rak9ytpr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما