شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 4 May 2024
پنجشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۱۸
کد مطلب : 89387
مسابقات قرآن مؤسسه بیت‌الاحزان با دارا بودن ۱۹۰۰ حافظ کل به عنوان یکی از بزرگترین مسابقات حفظ قرآن کشور امسال با تغییراتی روبرو است و طی آن مربیان، حفاظ و قرآن‌آموزان با هم به رقابت می‌پردازند.
تغییر در یکی از بزرگترین مسابقات حفظ قرآن کشور
به گزارش تابش کوثر، ثبت‌نام هفدهمین دوره مسابقات سراسری حفظ قرآن مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) از روز ۱۹ آبان‌ماه آغاز و مرحله شعب این رقابت‌ها روز ۸ آذر‌ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

مؤسسه‌ای با ۱۹۰۰ حافظ کل قرآن

مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) یکی از بزرگترین مؤسسات کشور است که با گسترش شعب و مراکز شبانه‌روزی حفظ قرآن تاکنون موفق به تربیت بیش از هزار و ۹۰۰ حافظ کل و ده‌ها هزار حافظ اجزای مختلف قرآن شده و شاید این رقابت‌ها را بتوان به عنوان یکی از بزرگترین رقابت‌های حافظان قرآن در سطح کشور معرفی کرد.

هدف از برگزاری این مسابقات تشویق و ایجاد انگیزه بین قرآن‌آموزان، معلمان و حافظان کل قرآن کریم، شناسایی قرآن‌آموزان برتر و بالا بردن سطح کمی و کیفی برنامه‌های آموزشی است تا هم کسانی که حفظ خود را به پایان نرسانده‌اند نسبت به تکمیل و تثبیت محفوظات اقدام کنند و هم حافظان کل مؤسسه با تمرین و تلاش محفوظات خود را نگه‌ دارند.

رقابت مربیان، حفاظ و قرآن‌آموزان در کنار هم

بر خلاف سالهای قبل، تفکیک مسابقات بر اساس معلمان، قرآن آموزان و حافظان کل قرآن کریم برداشته شده است و تمامی شرکت‌کنندگان بدون توجه به سابقه قبلی با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

علاقه‌مندان می‌توانند از روز ۱۹ آبان با مراجعه به سایت beytolahzan.ir و جهت ثبت‌نام اقدام کنند.

رشته‌های مسابقات

این مسابقات در رشته‌های حفظ ۱ و ۳ جزء قرآن کریم ویژه سنین زیر ۱۲ سال در دو بخش خواهران و برادران برگزار خواهد شد و رشته های حفظ ۵ جزء، ۱۰جزء، ۲۰ جزء و کل قرآن کریم در دو بخش برادران و خواهران ویژه همه مقاطع سنی برگزار می‌شود. البته در رشته حفظ ۵ جزء، حافظان کل قرآن کریم اجازه شرکت نخواهند داشت. همچنین رشته ترجمه و مفاهیم نیز به صورت کتبی و مشترک بین برادران و خواهران بدون هیچ گونه محدودیت سنی یا رشته‌ای برگزار می‌شود.

مرحله شعب مسابقات ۸ آذر‌ماه، مرحله شهرستانی ۶ دی‌ماه و مرحله نهایی در تاریخ دوم اسفند‌ماه به میزبانی شهر شیراز برگزار می‌شود.
منبع:فارس

https://tabeshekosar.ir/vdcefx8v.jh8ovi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما