پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 2 May 2024
پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۲۲:۵۸
کد مطلب : 874
حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی مطرح کرد:

سبک زندگی دینی و راه برون رفت از مشکلات پیش‌روی ازدواج

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی با اعلام دیدگاه خود درباره سبک زندگی دینی، راه برون رفت از مشکلاتی که بهانه ازدواج نکردن برخی جوانان شده است را توجه به آیات قرآن کریم دانست.
سبک زندگی دینی و راه برون رفت از مشکلات پیش‌روی ازدواج
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در چهارمین جشنواره هلهله فرشته‌‌ها که چهارشنبه شب ۲۶ مهرماه در حسینیه شهدای قم برگزار شد، به بیان دیدگاه خود درباره سبک زندگی دینی و اسلامی با توجه به کلام خدا در قرآن مجید پرداخت.

وی در پاسخ به سؤال فرزاد جمشیدی، مجری صدا و سیما که از سبک زندگی دینی و اسلامی با توجه به کلام خدا پرسیده بود، مشکلات زندگی جوانان را به چند بخش تقسیم کرد و با بیان این‌که برخی جوانان نداشتن پول و شغل را بهانه عدم ازدواج قرار داده‌اند، راه‌ برون رفت از این مشکلات را مطرح کرد.

رییس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به آیات ۲۲ تا ۲۸ سوره قصص و بیان داستان بیرون شدن حضرت موسی‌(ع) از مصر به سوی مدین پس از کشتن فرد قبطی و ملاقات با شعیب نبی‌(ع) و ازدواج با دختر او، گفت: بسیاری از مشکلات ازدواج با توجه به این آیه از کلام الله مجید حل می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود به آیه «وَلَقَدْ کَتَبْنَا فِی الزَّبُورِ مِن بَعْدِ الذِّکْرِ أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُهَا عِبَادِیَ الصَّالِحُونَ» اشاره و تصریح کرد: یاران امام زمان‌(عج) از عباد صالح هستند و نیز پدر زن و پدر شوهری که در راه ازدواج داماد و عروس، مشکل‌تراشی نمی‌کنند، عباد صالح‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی همچنین از آرایش دختران انتقاد کرد و با بیان این‌که دختری که آرایش کرده از منزل بیرون آید، یک درصد دل مردم را به خود جلب می‌کند، توصیه کرد: همان‌طور که دوست ندارید شوهرانتان یک درصد هم، زن دیگری را دوست بدارند، پس آرایش کرده بیرون نیایند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که خداوند متعال، عروس و داماد را مورد لطف بی‌اندازه خود قرار داده است، اظهار داشت: رابطه پیامبر اکرم‌(ص) با مردم رحمت است و رابطه مردم با پیامبر اکرم‌(ص) مودت؛ حال آنکه رابطه عروس و داماد با هم، مودت و رحمت است.

رییس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به حرام بودن لباس شهرت، از زوج‌های جوان خواست تا کارهایی که انجام می‌دهند طبیعی باشد و گفت: حلال هرچیزی برای انسان‌ها اندازه‌گیری شده است و جوانانی که به حرام گرایش پیدا کنند، خداوند از حلالشان کم می‌گذارد.

وی با بیان این‌که براساس روایات هر اندازه حرام مرتکب شویم، حلال عقب می‌افتد، اضافه کرد: اگر جوانی به دختر نامحرمی نگاه کرده و با او رفاقت برقرار کند، آن چند ساعتی که به این اقدام حرام مشغول است، به همان اندازه و شاید چند برابر بیشتر، ازدواجش به تأخیر می‌افتد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی گفت: رزق و روزی دست زرنگی نیست،‌ بلکه توسعه و تنگی آن دست خداوند متعال است، اگر بنده خدا باشیم، خداوند مشکلاتمان را حل می‌کند، اما اگر به خاطر مشتری، نماز اول وقت را عقب بیندازیم، مشتری وقتمان را می‌گیرد، اما از ما خرید نمی‌کند
https://tabeshekosar.ir/vdcca0q482bqm.la2.html
نام شما
آدرس ايميل شما