شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 4 May 2024
پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۰۲
کد مطلب : 869
عضو خبرگان رهبری با تأکید بر لزوم توجه جدی به معنویت، گفت: متأسفانه برخی فقط به درآمد بیشتر و افزایش صفرهای حساب بانکی خود فکر می کنند!
برخی تنها به افزایش صفرهای حساب بانکی خود فکر می‌کنند!
به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌الله مصباح یزدی، پیش از ظهر امروز ۲۷ مهرماه، در دیدار جمعی از فعالان فرهنگی تهران و پرسنل نیروی دریایی سپاه با اشاره به نگرانی‌ها و سؤالات جوانان در مقطع کنونی، اظهار داشت: بسیاری از این نگرانی‌ها به جهات مادی زندگی برمی‌گردد که تا حدودی هم طبیعی است؛ زیرا انسان باید به فکر آینده خود باشد تا بتواند به موفقیت برسد.

ایشان ادامه داد: توجهات بسیاری از مردم دنیا، به موفقیت‌های مادی معطوف است و فراتر از آن هم فکر نمی‌کنند؛ در واقع دایره انتخاب‌ آنان در همین محدوده است و گزینه دیگری را پیش روی خود نمی‌بینند!‍

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)، تنها به فکر مسائل مادی بودن را آفتی برای انسان دانسته و یادآورد شد: بر اساس دلایل محکم عقلی و آموزه‌های دینی، انسانیت غیر از مسائل مادی، عرصه‌های بالاتر و بسیار باارزش‌تری دارد که اگر انسان به آن‌ها بپردازد، مادیت به ابزاری برای تکامل روح و روان تبدیل می‌شود.

آیت‌الله مصباح یزدی تأکید کرد: باید در کنار موفقیت‌های مادی، حساب ویژه‌ای را برای تکامل روح باز کنیم تا بتوانیم در مسیر دستیابی به سعادت قرار بگیریم.

برای تکامل روح چاره‌اندیشی کنیم

عضو خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که غرق شدن در مسائل مادی، انسان را به ذلت و سقوط می‌رساند، خاطرنشان کرد: مسائل مادی و دنیوی پایه و اساس بیشتر اختلافات جامعه است؛ باید از این امور عبور کرده و برای تکامل روح چاره‌اندیشی نماییم؛ یعنی مسیر رسیدن به قله‌های سعادت را شناسایی و آن را بپیماییم.

ایشان ادامه داد: انسان نباید وقت خود را صرف اسبا‌ب‌بازی‌های دنیوی کند، بلکه باید واقعیات زندگی را درک و در محاسبات خود امور معنوی را لحاظ کند، در این صورت به بازی‌های مادی و دنیوی خواهد خندید.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی‌(ره) با بیان این‌که برخی به گونه‌ای عمل می‌کنند که حتی در اواخر عمر هم فقط به درآمد بیشتر و افزایش صفرهای حساب بانکی خود فکر می کنند!، خاطرنشان کرد: انسانی‌هایی که غرق در معنویت هستند، به حال این‌گونه افراد تأسف می‌خورند که چرا این چنین در مسایل مادی غرق شده‌اند.

خود را ارزان نفروشیم

عضو خبرگان رهبری با تاکید بر این که باید گزینه‌ای را انتخاب نماییم که سعادت بی‌منتها داشته باشد، نه این که به فکر زندگی ایده‌آل مادی باشیم، ابراز داشت: اگر به ارزش خود واقف باشیم، هرگز خود را ارزان نخواهیم فروخت، اما متاسفانه شَم اقتصادی ما در این زمینه ضعیف است!

آیت‌الله مصباح‌یزدی با بیان این که خداوند مشتری بندگان است، گفت: می‌توانیم مشتری داشته باشیم که بی‌نهایت است و کالاهای محدود و ناچیز‌ ما را به قیمتی خریداری می‌کند که هیچ عددی را نمی‌توان در مقابل آن یافت.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم توجه جدی به تربیت اخلاقی جوانان و نوجوانان، خاطرنشان کرد: والدین و مربیان می‌توانند مسیر حرکت جوانان به سوی قله‌های سعادت و کمال معنوی را تعیین کنند؛ بنابراین باید با احساس مسئولیت، آگاهانه در این زمینه قدم بردارند.

حرکت نسل جوان به سمت معنویت و ارزش‌هاست

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یادآور شدند: یکی از آرزوهای دلسوزان انقلاب، حرکت نسل جوان جامعه به سمت و سوی معنویت و ارزش‌هاست که به مدد الهی و همت و تلاش مربیان، نوجوانان و جوانان در این مسیر قرار گرفته اند و این مسئله ارزش فراوانی دارد.

رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی‌(ره) همچنین خطاب به جوانان تاکید کرد: قدر جوانی خود را بدانید و آن را ارزان نفروشید.

قدردان نظام و رهبری باشیم

آیت‌الله مصباح‌یزدی در پایان یادآور شدند: همه باید قدردان نظام اسلامی،‌ مقام معظم رهبری و شهدا باشیم و درمسیر تقویت ارزش‌های اسلامی و خدمتگزاری به اسلام و مسلمین گام برداریم.
https://tabeshekosar.ir/vdcgry974ak93.pra.html
نام شما
آدرس ايميل شما