دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 6 May 2024
پنجشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۲۵
کد مطلب : 8549
حضرت آیت الله سبحانی با بیان این‌که نباید برای رسیدن به ریاست از هر وسیله‌ای استفاده کرد، گفت: ریاست طلبی سبب زیر پا گذاشتن ارزش‌ها و اصول دینی می‌شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید  در درس خارج اصول خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، یکی از ضروریات هر جامعه ای را وجود حاکم و رییس دانست و گفت: امام علی(ع) در روایتی می‌فرمایند؛ هر جامعه ای نیازمند حاکم است حال آن حاکم فاجر باشد یا برّ.

وی ادامه داد: امام صادق(ع) نیز در روایتی می‌فرمایند؛ کسانی که برای رسیدن به ریاست از هر وسیله‌ای استفاده می‌کنند هلاک می‌شوند.

این مرجع تقلید بر ضرورت ایجاد نظم و انضباط در هر جامعه تأکید کرد و اظهار داشت: اگر جامعه‌ای از حاکم برخوردار نباشد دچار اختلاف و هرج و مرج می‌شود از این رو اگر جامعه‌ای از حاکم فاجر نیز برخوردار باشد در ایجاد نظم مؤثر است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با تأکید بر این‌که نباید خودمان را در مسیر ریاست قرار دهیم، ابراز کرد: اما در شرایطی که ریاست به سراغ ما آمد و به ما نیاز بود باید آنرا اجابت کنیم.

حضرت آیت الله سبحانی ادامه داد: ریاست طلبی سبب زیر پا گذاشتن ارزش‌ها و اصول دینی می‌شود.

وی با بیان این‌که امام علی(ع) هیچ گاه به دنبال خلافت نبودند، گفت: حضرت علی(ع) پس از درخواست‌های مردم برای خلافت و به خاطر احیای دین و ارزش‌های اسلامی خلافت را پذیرفتند.

این مرجع تقلید با اشاره به این‌که برای انتخاب شدن در یک مدرسه یا حوزه علمیه نیازی به دیدن افراد نیست، گفت: اگر کسی برای رسیدن به ریاست دست به هر اقدامی بزند اصول را زیر پا می‌گذارد
https://tabeshekosar.ir/vdch.kn6t23nmwftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما