يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 19 May 2024
يکشنبه ۱ دی ۱۳۹۲ ساعت ۰۲:۳۶
کد مطلب : 7389
به گزارش تابش کوثر - انجمن حاميان توسعه حوزه هاي علميه دوشنبه ۲۵/۹/۹۲ با مرجع عاليقدر حضرت آيت الله العظمي صافي گلپايگاني مدظله الوارف ديدار كردند.
در ابتداي اين ديدار، آيت الله آقاي مقتدايي گزارشي از فعاليت ها و برنامه هاي اين انجمن ارائه دادند.
مرجع عاليقدر نيز با تقدير و تشكر از حاضران در اين جلسه، فرمودند: بنده نمي دانم و نمي توانم درباره تجليل از برنامه بسيار با اهميتي كه شروع كرديد، چه تعبيري كنم و چه بگويم. فقط مي توان گفت: به نظر من براي خدمت به اسلام، خدمتي بالاتر از اين كار شما نيست.
معظم له با اشاره به اهميت مدرسه سازي آن هم مدارس ديني، افزودند: از قديم الأيام در همه كشورهاي اسلامي مردم خيّر متوجه بودند و مي دانستند كه اگر مي خواهند دين و احكام آن زنده باشد، راهش مدرسه سازي است؛ آن هم مدرسه هاي ديني و اسلامي كه در آن قرآن و روايات اهل البيت عليهم السلام تعليم داده شود.
آيت الله العظمي صافي با اشاره به اهتمام زياد مذاهب ديگر اسلامي به ساخت مدارس علميه بيان داشتند: طبق اخباري كه به دست ما مي رسد آنها در ساخت مساجد و مدارس علميه بسيار پر تلاش هستند تا مكتب خودشان را ترويج كنند؛ اما شيعه – كه مذهب بر حق مي باشد- عليرغم كارهاي بسياري كه در اين زمينه انجام داده است، آنچنان كه بايد، در اين زمينه اهتمام نداشته است. لذا بايد بدانيم مسئوليت ما در اين زمينه بسيار سنگين و خيلي مهم است.
اين مرجع عاليقدر در قسمتي ديگر از بيانات خود فرمودند: اين كار، براي شما و كساني كه در اين راه مقدس از مال و فكر خود دريغ نمي كنند افتخار بزرگي است كه شامل هر كس نمي شود. چقدر اشخاصي هستند كه از نظر وضع مالي حتي از شما هم بسيار بهترند ولي اين توفيق بزرگ الهي شامل حال آنها نشده است؛ پس به خود بباليد و در خدمت به اين امر مقدّس، افتخار كنيد و در درجه اول خودتان بايد شاكر و قدردان اين نعمت بزرگ باشيد. ما هم تا اندازه اي كه بتوانيم در خدمت شما خواهيم بود و از دوستان خود مي خواهيم كه به شما كمك نموده و شما را در اين كار بزرگ ياري نمايند.
ايشان در پايان اين ديدار با مسألت توفيق براي اعضاي محترم اين انجمن فرمودند: كاري كه منجر به تعليم و تعلّم احكام شرع و گسترش روزافزون آن در بين مردم شود، مطمئناً مورد رضايت حضرت بقية الله الاعظم ارواحنا فداه و موجب سرور و خوشحالي ايشان است.
https://tabeshekosar.ir/vdci.vayct1ap3bc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما