دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 6 May 2024
پنجشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۴۷
کد مطلب : 7358
ساخت مسجد و تربیت مبلغ اولویت سازمان اوقاف باشد
به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله العظمی سبحانی  در دیدار رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور که در دفتر معظم‌له برگزار شد، به تبیین جایگاه وقف و لزوم تشویق مردم به این سنت پسندیده پرداختند.

ایشان با اشاره به آیات قرآن تصریح کردند: قرآن در چند جا انسان‌ها را دعوت کرده برای آینده و آخرت خود اعمال صالح بفرستد و تاکید کرده که انسان باید ببیند چه برای آینده‌اش اندوخته است و وقف، یک نوع سرمایه‌گذاری برای آخرت است.

معظم‌له خاطرنشان کردند: وقف از ابتکارات اسلام نیست، اما اسلام به این سنت پسندیده عنایت زیادی کرده و ائمه(ع)و پیشوایان ما خود در این امر پیش‌قدم بودند.

این مرجع تقلید خطاب به مسئولین سازمان اوقاف تصریح کردند: مردم را تشویق کنید تا به این سنت روی بیاورند، چرا که در بین مردم کسانی هستندکه ثروت زیادی دارند و نمی‌دانند این ثروت را کجا مصرف کنند و باید آنها را هدایت کرد، تا به طور صحیح وقف کنند.

حضرت آیت الله سبحانی ضمن انتقاد از کمبود مسجد در بعضی از نقاط کشور خاطرنشان کردند: متاسفانه در بعضی ازجاهای کشور مسجد به طور کافی وجود ندارد و یا این که مساجد ما امام جماعت ندارند، بنابراین سازمان اوقاف باید ساخت مسجد، تربیت مبلغ و اعزام مبلغ را در اولویت کاری خود قرار دهد.

ایشان امر وقف را مانند قضاوت بسیار حساس دانستند و افزودند: وقف مثل قضاوت می‌ماند و باید بسیار حساب شده و طبق نظر واقف انجام شود.

رییس موسسه تحقیقاتی امام صادق(ع) در بخش دیگری ازسخنان خود، امامزاده‌ها را نشانه مظلومیت اهل‌بیت (ع)دانستند و گفتند: تمام این بقاع متبرکه ریشه تشیع و نشان از مظلومیت ائمه(ع) دارد و سندی بر ستم بنی عباس بوده و باید این مناطق تبدیل به مناطق تبلیغی شود.

حضرت آیت‌الله سبحانی بیان داشتند: وقتی مردم از نور این امامزاده‌‌ها بهره‌مند شوند، متدین‌تر می‌شوند و زمینه پذیرش احکام و آموزه‌های اهل‌بیت(ع) را بیشتر دارند و شما باید با اعزام مبلغ در این اماکن، مردم را بیش از پیش با مکتب اهل‌بیت (ع)آشنا کنید
https://tabeshekosar.ir/vdce.n8fbjh8xv9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما