دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 6 May 2024
سه شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۰۷:۰۸
کد مطلب : 7302
حضرت آیت‌الله سبحانی با تأکید بر این‌که مسجد مقدس جمکران برای ما یک سرمایه معنوی است، گفت: حضور در مسجد مقدس جمکران نوعی تحول فکری و بیمه شدن در برابر گناه را به همراه دارد.
به گزارش تابش کوثر به نقل از خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید شنبه شب در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران، گفت: مسجد مقدس جمکران مکانی است که سرتا سر نماز آن توحید است و نمازی که در این مسجد اقامه می‌شود کراراً در آن «ایاک نعبد و ایاک نستعین» گفته می‌شود.
وی با اشاره به این‌که مسجد جمکران قبل از آن که خانه امام(عج) باشد خانه خدا است، ابراز کرد:‌ در این مسجد مقدس خدا توحید می‌شود.
این مرجع تقلید نمازی که در مسجد مقدس جمکران خوانده می‌شود را مظهر توحید خواند و افزود: کسانی که علاقه‌مند ترویج توحید در جهان هستند نماز این مسجد را که توحید در عبادت و استعانت است مشاهده کنند.
رییس مؤسسه امام صادق(ع) ادامه داد: اگر در مضمون نمازی که در مسجد مقدس جمکران اقامه می‌شود دقت کنیم برای ما حائز اهمیت و سودمند است.
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این‌که مسجد مقدس جمکران همه را به محبوب و موعود تمام ملل متصل می‌کند، اظهار کرد:‌ آمدن به این مسجد مقدس سبب می‌شود که یاد و خاطره امام زمان(عج) زنده و دل‌ها به سوی ایشان متوجه ‌شود.
حضرت آیت‌الله سبحانی بر ضرورت تشویق مردم به حضور در این مسجد مقدس تأکید کرد و گفت: این کار نوعی دعوت به یاد امام زمان(عج) است.
وی با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام مبنی بر این‌که انتظار فرج بهترین اعمال است، ابراز کرد:‌ البته انتظار فرج معانی گسترده دارد اما یکی از مصادیق آن همین انتظار فرج امام زمان(عج) است.
این مرجع تقلید در پاسخ به این سؤال که چرا برای تعجیل در فرج امام زمان(عج) دعا می‌شود، گفت: احتمال دارد این دعای ما مستجاب شود و به نوعی سبب زنده کردن یاد امام زمان(عج) در دل‌ها می‌شود.
رییس مؤسسه امام صادق(عج)‌ با تأکید بر این‌که مسجد مقدس جمکران برای ما یک سرمایه معنوی است، افزود: متأسفانه برخی افراد به این مسجد توجه کافی ندارند و از مزایای معنوی آن آگاه نیستند.
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم تأکید کرد: این‌که افراد به مسجد مقدس جمکران شرفیاب می‌شوند یک نوع تحول فکری در آنها ایجاد می‌کند و تا مدتی خود را نسبت به گناه بیمه می‌کنند.
حضرت آیت‌الله سبحانی خواستار استفاده از تمام ظرفیت‌های مسجد مقدس جمکران شد و گفت: جزوه‌هایی برای کسانی که از کشورهای خارجی می‌آیند آماده شود تا آنها با این مکان مقدس و ویژگی‌ها و فضائل امام زمان(عج) آشنا شوند.
وی اقدامات بخش فرهنگی مسجد مقدس جمکران را مثبت ارزیابی کرد و افزود: کتاب‌های مناسبی از سوی انتشارات مسجد مقدس جمکران منتشر و اگر به چاپ چنین جزوه‌هایی نیز اهتمام داشته باشند در حقیقت نوعی دارالمبلغین برای تبلیغ و ترویج حضرت مهدی(عج) می‌شود./
https://tabeshekosar.ir/vdcd.z052yt0sxa26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما