يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 5 May 2024
جمعه ۸ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۰۰:۳۶
کد مطلب : 6917
به گزارش تابش کوثر - صبح پنجشنبه ۷/۹/۹۲ جناب آقاي هاشمي استاندار محترم تهران با حضور در بيت حضرت آيت الله العظمي صافي گلپايگاني مدظله الوارف با ايشان ديدار و گفتگو كرد.
در ابتداي اين ديدار، جناب آقاي هاشمي گزارشي از فعاليت ها و برنامه هاي خود ارائه داد.
معظم له نيز با تقدير و تشكر از ايشان و هيئت همراه، فرمودند: حقير از اينكه اشخاصي متعهد به دين و ملتزم به مقاصد شرع، عهده دار امور اجتماع باشند بسيار خوشحالم و واقعاً اسباب سُرور است كه اشخاصي در امور دخالت دارند كه مي خواهند آن طوري كه خداوند و پيغمبر و اهل بيت عليهم السلام مخصوصاً حضرت ولي عصر عجل الله تعالي فرجه الشريف رضايت دارند كارها پيش برود.
ايشان با مهم و سنگين خواندن مسئوليت در نظام اسلامي بيان كردند: هر كسي در هر جايي كه مسئوليت دارد بايد در جهت اجراي احكام اسلام و هدايت و نيز اصلاح امور مردم و رسيدگي به حال فقرا و محرومان گام بردارد.

حضرت آيت الله العظمي صافي با اشاره به ويژگي هاي جامعه اسلامي افزودند: اگر بخواهيم يك جامعه اسلامي داشته باشيم كه رضاي خاطر مبارك حضرت امام زمان عليه السلام فراهم شود بايد خطّ ما، خط دين و ولايت اهل بيت عليهم السلام و رعايت حال فقرا و بيچارگان باشد.
معظم له با بيان اينكه مسئوليت ها، اسباب امتحان انسان است فرمودند: اين مقامات و مسئوليت‌ها زودگذر است و مهلتي است كه به انسان عطا مي‌شود تا معلوم شود كه «أيّهم أحسن عملاً» بايد مشخص شود كه چه كساني از اين امتحان بزرگ سربلند بيرون مي آيند و امتحان موفقي را پشت سر مي گذارند.
اين مرجع عاليقدر با مهم خواندن شهر تهران و مسئوليت در آن اضافه كردند: موقعيت شهر تهران طوري است كه اگر در جهات مثبت سير داشته باشد، اسباب آبرومندي بيشتر جامعه اسلامي است؛ هر چه فساد، بي حجابي و مطالب خلاف شرع ديگري كه بعضاً شنيده مي شود كمتر باشد، باعث عزت و آبرومندي بيشتر نظام خواهد بود. بايد مواظب باشيد كه در برنامه هايي كه اجرا مي كنيد، همه جنبه هاي ديني و هدايت مردم رعايت شود و اسباب اين باشد كه مردم همه اميدوار شوند كه دين جلو مي رود و علاقمندي به دين بيشتر شده است.
در پايان اين ديدار، معظم له فرمودند: انشاء الله بتوانيد در اين امتحاني هم كه براي شما پيش آمده سرافراز باشيد و مردم ببينند مسئولاني دلسوز و غمخوار دارند كه برايشان زحمت مي كشند.
https://tabeshekosar.ir/vdce.z8pbjh8of9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما