يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 5 May 2024
جمعه ۸ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۰۰:۳۲
کد مطلب : 6915
به گزارش تابش کوثر متن پیام معظم له بدین شرح است :
بسم اللّه الرحمن الرحيم
الحمدلله رب العالمين والصلوة والسلام علي سيد الأنبياء والمرسلين أبي القاسم محمد وآله الطيبين الطاهرين سيما بقية الله في الأرضين و اللّعن علي أعدائهم اجمعين.
قال الله الحكيم في كتابه الكريم:
«يَا أَيُّهَا النَّاسُ قَدْ جَاءَتْكُمْ مَوْعِظَةٌ مِنْ رَبِّكُمْ وَ شِفَاءٌ لِمَا فِي الصُّدُورِ وَ هُدًى وَ رَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِينَ»
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
با عرض ادب و احترام به حضرات علما، فضلا و دانشمندان محترمي كه زينت افزاي اين جلسه شريف قرآني هستند و با تجليل از مقام عالي مفسران گران قدري كه خدمات بسيار زيادي به جوامع علمي و مراكز ديني و مذهبي نموده و جهان علم و دانش، مديون آن بزرگان است.
توفيق بزرگي را كه براي اساتيد عالي قدر حوزه علميه قم به دست آمده كه به تفسير قرآن كريم اهميت داده و از اين نعمت بزرگ الهي؛ هم خود و هم طلاب محترم استفاده مي نمايند تبريك عرض نموده و موفقيت بيشتر اين عزيزان را از خداوند متعال مسألت دارم. حقير هم فرصت را غنيمت شمرده، عرايضي را تقديم محضر مي كنم:
قرآن كريم يگانه اثر بي همتا و باقي و پايدار رسالت خدا و وحي نازل بر تمام انبيا و معجزه جاويد دين اسلام است. از طرفي، برهان حقانيت همه اديان حقه آسماني و عالم غيب و نور هدايت و شفا و رحمت براي جهانيان است.
قرآن كريم پيش از آن كه كتاب چهارده قرن پيش و كتاب جوامع كوچك دنيا باشد، كتاب امروز و جامعه بزرگ جهاني است و پيش از آن كه كتاب امروز باشد، كتاب فرداها و عصرهاي آينده است.
مجد و عظمت مسلمانان در گذشته و امروز، همه در سايه تعاليم قرآن است و هر سستي و كمبودي كه در هر عصر و زمان در اركان جامعه مسلمين پيدا شده، در اثر دوري از قرآن و هدايت هاي آن بوده و هست.
امروز مي توان با صداي بلند و رسا به مسلمانان بلكه به مردم جهان اعلام نمود كه يگانه راه جبران خسارت ها و ترميم ضعف ها، بازگشت به قرآن است.
و لذا مي توان گفت: بهترين خدمت به جوامع به خصوص نسل جوان، قرآني شدن و قرآني ساختن جامعه است. هدايت هاي قرآن را بايد همه جا ببريم و همه جا با قرآن باشيم. در خانه ها، مدارس، دانشگاه ها، حوزه ها، مؤسسات و ادارات، بازارها و در شهرها و روستاها، همه جا بايد قرآن را ببريم و همه را با قرآن آشنا سازيم.
همه بايد به قرآن استشهاد كنند و از قرآن الهام بگيرند. كلام همه بايد قرآني باشد؛ شعار همه بايد قرآني باشد؛ هدف و مقصد همه بايد قرآني باشد و مبلّغان ما بايد مبلّغان قرآني باشند و از قرآن بگويند.
استاد حوزه و دانشگاه بايد از قرآن بگويند و دانشجو و طلبه را به فهم و تدبّر در معارف نوراني آن سوق دهند. البته واضح است كه در اين حركت بزرگ، بايد به هشدار حضرت رسول اكرم صلي الله عليه و آله در حديث متواتر ثقلين توجه داشته باشيم كه پرواز به سوي مدارج و معارج قرب الهي با دو بال محكم قرآن و عترت صورت مي گيرد و با ترك هر كدام، پرواز امكان پذير نيست و خوشبختانه امروز حوزه هاي علمي ما از اين دو ركن بزرگ اسلامي استفاده ها نموده و اساساً پايه هاي معرفتي حوزه بر آنها نهاده شده است و اساتيد بزرگوار حوزه به آنها توجه كامل دارند.
در نهايت از حركت زيبا و با عظمتي كه در حوزه هاي علميه ايجاد شده است و اساتيد معظم خودشان را موظف به نشر و ترويج معارف وحياني اين كتاب مقدس و معارف نوراني اهل البيت عليهم السلام مي دانند و نيز استقبال خوبي كه طلاب عزيز از آن داشته و در كلاس هاي تفسير شركت فعال دارند تقدير و تشكر مي نمايم؛ انشاء الله تعالي همه مورد عنايت خاصه حضرت ولي الله الاعظم قطب عالم امكان عجل الله تعالي فرجه الشريف قرار گرفته و قلب مقدس آن امام عزيز از همگان مسرور و خوشنود باشند.
انشاء الله تعالي هميشه در ظل بلند قرآن بوده و با تمسّك به عِدل قرآن اهل البيت عليهم السلام موفق باشيد.
والسلام عليكم و رحمة الله
۲۴ محرم الحرام ۱۴۳۵
لطف الله صافي
https://tabeshekosar.ir/vdcc.sqea2bqopla82.html
نام شما
آدرس ايميل شما