دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 6 May 2024
چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۵۹
کد مطلب : 6867
ضرورت ایجاد نهضت حفظ قرآن در جامعه خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله سبحانی با اشاره به اهمیت قرآن بر ضرورت ایجاد نهضتی در جامعه برای حفظ این کتاب آسمانی تأکید کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید صبح امروز در درس خارج اصول خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به اهمیت قرآن بر ضرورت ایجاد نهضتی در جامعه برای حفظ این کتاب آسمانی تأکید کرد.
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم بیان کرد: استفاده از وقت‌های بیکاری برای حفظ قرآن و تهیه قرآن‌های کوچک به ایجاد نهضت حفظ قرآن کمک می‌کند.
وی با این‌که قرآن کلام خدا و با هیچ سخنی قابل مقایسه نیست، ابراز کرد: قرآن تحریف پذیر نیست و این‌که برخی قائل به تحریف شده‌اند از حقیقت دور است.
این مرجع تقلید با اشاره به تحریف کتاب‌های آسمانی دیگر و تفسیر به رأی، اظهار کرد: برخی از مسلمانان نیز قرآن را به رأی خود تفسیر ‌می‌کنند اما این امر به تحریف قرآن منجر نشده و از عظمت این کتاب آسمانی نمی‌کاهد.
حضرت آیت‌الله سبحانی با بیان این‌که نباید اهل سنت را به تحریف قرآن متهم کنیم، افزود: این کار سبب می‌شود که دیگران بگویند این تهمت‌های مذاهب اسلامی به یکدیگر برای تحریف قرآن نشان می‌دهد که قرآن تحریف شده است.
رییس مؤسسه امام صادق(ع) با بیان این‌که از برخی از روایات اهل سنت برداشت تحریف از قرآن می‌شود، اظهار کرد: در کتاب‌های اهل سنت یک باب به عنوان آیات منسوخ‌التلاوت وجود دارد که بیانگر این امر است که در قرآن تحریف صورت گرفته است.
https://tabeshekosar.ir/vdci.qaqct1avybc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما