سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 7 May 2024
پنجشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۵۶
کد مطلب : 6689
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید امشب در دیدار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با اشاره به انفجار دیروز لبنان، گفت: مصیبتی که در لبنان اتفاق افتاد قلوب را جریحه دار و هر انسان وارسته و بی طرفی رامتأثرکرد.
وی با تأکید بر این‌که تروریست‌ها در خدمت استکبار جهانی هستند، ابراز کرد: امروز جمعیتی پیدا شده که افراد بیگناه را می‌کشند و خودشان خیال می‌کنند مستقل هستند اما دیگران آنها را تحریک می‌کنند.
این مرجع تقلید با بیان این‌که تروریسم همان جاهلیت مدرن است، افزود: تروریسم بلایی است که در این چند سال پیدا شده و ریشه‌های آن معلوم است، از خدا می‌خواهیم به عامه انسانیت ترحم و تروریست‌ها را ریشه کن کند.
حضرت آیت‌الله سبحانی عمل(کار) را در اسلام با اهمیت دانست و اظهار کرد: در قرآن هرجا ایمان به خدا بیان شده عمل صالح نیز در کنار آن آمده است.
وی با بیان این‌که عمل صالح تنها به روزه و نماز ختم نمی‌شود، افزود: هر کاری که در جهت بهبود جامعه و طبق موازین شرع باشد، عمل صالح است.
این مرجع تقلید ادامه داد: کارگرانی که در کارخانه‌ها و اماکن دیگر کار کرده و کارشان به نفع جامعه است، عمل صالح انجام داده و اگر هم قصد قربت کنند ثواب می‌برند.
رییس مؤسسه امام صادق(ع) با بیان این‌که وزارت کار باید به گونه‌ای رفتار کند که رابطه میان کارفرما و کارگر همچون یک خانواده باشد، ابراز کرد:‌ نباید کارفرما و کارگر رقیب یکدیگر باشند.
حضرت آیت‌الله سبحانی ادامه داد: قانون کار باید به نحوی تنظیم شود که کارفرما بزرگ خانواده و کارگران مانند اعضای آن خانواده باشند که در چنین حالتی حقوق هر دو مراعات خواهد شد.
وی با اشاره به برخی از بی اعتمادی‌ها میان کارفرمایان و کارگران، ابراز کرد: قوانین جدید باید در جهت کاهش بی اعتمادی میان کارفرما و کارگر باشد.
این مرجع تقلید بر ضرورت توجه به کارگران تأکید کرد و گفت: باید به بیمه کارگران توجه کرد و چون آنها در تولید سهم دارند نباید پس از سی سال کار، رها شوند.
حضرت آیت‌الله سبحانی با بیان این‌که روحانیان باید در جوامع کارگری حضور داشته باشند و کار فرهنگی کنند، افزود: این کار سبب می‌شود که مشکلات این جامعه از درون حل شود
https://tabeshekosar.ir/vdca.anik49nio5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما