شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 4 May 2024
شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۴۹
کد مطلب : 6687
به گزارش تابش کوثر حضرت آیت الله العظمی علوی گرگانی مد ظله در دیدار سرکار خانم شهین دخت مولاوردی معاون ریاست محترم جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به آیه شریفه «یا نساء النبی لستن کاحد من النساء ان اتقیتن» فرمودند: امید است در این چند جمله ای که عرض میکنم موعظه ای برای خودم و شما باشد .بشر دائما در بوته نسیان و خسران است «ان الانسان لفی خسر الا الذین آمنوا و عملو الصالحات و تواصو بالحق و تواصو بالصبر » در دیدگاه الهی زن و مرد در بسیاری از موارد یکسان هستند ودر قرآن یکسان بیان شده اند «ان المسلمین و المسلمات و المؤمنین و المؤمنات و القانتین و القانتات »این بیانات شبهه تفاوت دیدگاه اسلام به نسبت زن و مرد را برطرف میکند .اسلام همه را به یک چشم دیده است .دین اسلام برای رجال تنها نیست بلکه از جهات متعدده زنان و مردان یکسان هستند.بلکه به یک معنی خداوند زنها را بیشتر از مردان دوست دارد و علامت محبت الهی به زنها حجابی است که خداوند برای آنها قرار داده است گر چه متأسفانه فرهنگ غرب اذهان مردم را خراب کرده است و برخی خیال میکنند حجاب زندانی برای زن است حجاب خانمها کرامت حضرت احدیت برای آنها است.از امام صادق علیه السلام درمورد حجاب بانوان سئوال شد که فرمودند:(نقل به مضمون)خداوند چون زنان را عزیز قرار داده است و لذا نمیخواهد دست خوش افراد هرزه قرار گیرد و لذا آنها در در پرده حجاب قرار داده است .حضرت آنها را تشبیه به گل کردند که اگر از ابتدا باز باشد خراب می شود اما زمانی که موقع استفاده از آن شد شکفته خواهد شد .خانمها هم برای همسرانشان شکفته خواهند شد .اما مع الاسف جامعه تحت تأثیر تفکرات غرب زده قرار دارد. تفکر تساوی بین زن و مرد ترویج داده می شود در حالی که تساوی در این امور معنا ندارد همانند انکه دو رشته سیم برق اگر مثبت باشند برق ایجاد نمی شود .تفاوت بین منفی و مثبت در عالم طبیعت وجود دارد .
ایشان بیان داشتند: خداوند می فرماید:هر چیزی اگر حقش ادا شود حق است .عدالت اجتماعی آن است که هروجودی را حقش به درستی ادا شود.متأسفانه در رژیم های گذشته موضوع به گونه دیگری جلوه داده می شد. ما بر سر سفره دست خورده نشسته ایم .امیرالمؤمنین علیه السلام می فرماید« صبابة کصبابة الاناء » سفره هایی که برای ما انداخته شده است پس مانده است .امید است با دست قدرت الهی و دست نبوت و ولایت و دست ولایت فقیه و کمک رهبری و مراجع عظام این قنات خشک شده را دوباره راه بیندازیم.
معظم له در ادامه فرمودند:«الجنس مع الجنس یمیل» خوب است که سرپرستی امور بانوان به دست خودشان باشد تا به دردها و کارهای آن ها بهتر رسیدگی شود . در امر موعظه و ارشاد و هدایت بانوان اگر بانوان روحانی متدین و با تقوا و یا غیر روحانی امور آنها را یه دست بگیرند و واسطه بین خانمها و دولت و مراجع باشند و تفکرات اسلامی ناب را القا کنند ،چه بسا به تدریج تفکرات غربی از بین برود .این آیه را برای این خواندم تا بانوان بدانند خانمها در نظام اسلامی غیر از زنان رژیهمای گذشته و غربی هستند. آنها افتخار خود را در برهنگی و مانور زنان در خیابان می دیدند اما دختران ما اقتخار خود را باید در حجاب و تدین و کمال و اهل ولایت بودن بدانند. باید به گونه ای باشند که فردا تربیت شده مکتب اهل بیت (ع) باشند و جزو تابعان ولایت اهل بیت (ع) وولایت فقیه باشند و کمک مراجع باشند .
حضرت آیت الله العظمی علوی در پایان بیان داشتند :دور تا دور ایران دشمنان حلقه زده اند و شب و روز تلاش برای محو شیعه دارند.ما هم باید دفاع از تشیع کنیم. باید زنان خود را اگاه کنیم. چرا باید امیر المومنین ۲۵ سال در خانه بنشید و دیگران حکومت کنند البته خداوند حافظ شیعه است. اما ما باید با منطق و برهان قوی از مکتب شیعه دفاع کنیم و یقینا انها در مقابل سلاح منطق شیعه عاجز خواهند بود امید است بهترین رابط بین ما و بین بانوان باشید و از برکت زحمات شما بتوانیم بهترین زنان را داشته باشیم
https://tabeshekosar.ir/vdci.vaqct1aqybc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما