سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 7 May 2024
پنجشنبه ۶ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۵۲
کد مطلب : 64652
معاون بهره‌برداری سیر و حرکت راه آهن جمهوری اسلامی کشور گفت: برای نخستین بار برای توسعه ریلی در راستای ترانزیتی در آسیای میانه, نرخ مصوب قرار دادیم تا قطار کانتینری با انگیزه بهتری در این مسیر تردد کند.
ارتباط ریلی با کشور روسیه فعال می‌شود
به گزارش تابش کوثر، ابراهیم محمدی, ظهر امروز در مراسم ورود نخستین قطار کانتینری چین به ایران از کریدور ریلی اینچه برون در ایستگاه راه آهن شمال شرق2 اظهار داشت: توافق‌نامه‌ای بین ترکمنستان, قزاقستان, چین و ایران انجام شد تا کانیتنر چین با سیر 11 هزار کیلومتر به ایران می‌رسد, که یک‌هزار کیلومتر در خاک ایران, یک‌هزار کیلومتر در چین و 700 کیلومتر در ترکمنستان و 700 کیلومتر در قزاقستان طی می‌کند و 14 روزه به مقصد خواهد رسید.

معاون بهره‌برداری سیر و حرکت راه آهن جمهوری اسلامی کشور افزود: تا پایان سال 6 قطار دیگر با 40 کانتینر از ایران اسلامی عبور خواهد کرد, در صورتی که اگر این محموله از ایران عبور نکند حدود 30 روز طول خواهد کشید.

محمدی تصریح کرد: ما باید در حوزه قطع‌نامه و اقتصاد بین‌الملل با توسعه ریلی, نقش مرزها را در امنیت‌زایی ایفا کنیم و تلاش کنیم تا کالاها به صورت ریلی انجام شود.

معاون بهره‌برداری و سیر و حرکت راه آهن جمهوری اسلامی کشور تاکید کرد: در نظر داریم با توافقات یک ماه گذشته, ارتباط ریلی روسیه را فعال کنیم تا کالا از مرز دریایی خلیج فارس به ایران وارد و از مرز اینچه‌برون خارج و به روسیه برسد.

محمدی گفت : حوزه ترانزیتی ریلی می‌تواند در مرزها علاوه بر امنیت‌زایی,سبب اشتغال‌زایی,افزایش سطح رفاه خواهد شد و با افزایش تردد, درآمد ناخالص نیز در منطقه افزایش خواهد یافت.

معاون بهره‌برداری سیر و حرکت راه آهن جمهوری اسلامی کشور گفت: براساس آمار بین هند و روسیه بیش از 7 میلیون تن بار و کالا جابه‌جا می‌شود و این بار می‌تواند از مرزهای امن کشور ما عبور کرده و به گونه‌ای در توسعه اقتصادی نقش داشته باشد.

منبع: تسنیم
ت/444

https://tabeshekosar.ir/vdccieqe.2bq0p8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما