يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 5 May 2024
سه شنبه ۴ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۴۴
کد مطلب : 64471
«الیوت اِنگِل» نائب رئیس دموکرات کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا با انتشار بیانیه‌ای از همه‌پرسی جدایی کردستان از عراق حمایت کرد.
آغاز زمزمه‌های حمایت از جدایی کردستان عراق در آمریکا

به گزارش تابش کوثر، در ادامه اظهارنظرها درباره همه‌پرسی غیرقانونی جدایی کردستان از عراق، یک قانونگذار ارشد آمریکایی از این همه‌پرسی حمایت کرده است.

در بیانیه «الیوت اِنگِل» نائب رئیس دموکرات کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا آمده است: «حکومت منطقه‌ای کردستان نقشی مهم در میزبانی از حدود دو میلیون پناهجوی عراقی و سوری ایفا کرده است. مشارکت کُرد‌ها در ائتلاف جهانی مقابله با داعش، برای تضعیف این گروه، حساس و مهم بوده و برای شکست نهایی داعش، حیاتی خواهد بود. حالا که فروپاشی و نابودی داعش در افق دیده می‌شود، مردم کُرد با تهدیدات شبه نظامیان شیعه مواجه هستند. من قاطعانه به حق کُردها برای تعیین سرنوشت خودشان معتقدم».

این قانونگذار آمریکایی ادامه داد: «با توجه به مسائل بسیار فوری از قبیل شکست نهایی داعش،‌ بازگشت مهاجران و افراد بی خانمان، احیای اقتصادی و سیاسی حکومت منطقه‌ای کردستان، من از رهبران کُرد می‌خواهم از این حکم و مجوز ایجاد شده توسط این همه پرسی برای پرداختن به این موضوعات مهم استفاده کنند».

وی افزود: «اکنون که همه پرسی استقلال کردستان خاتمه یافته است، من از همه طرف‌ها در منطقه می‌خواهم راه رو به جلو برای ساختن خانه و موطنی قدرتمند برای مردم کُرد بیابند. قانون اساسی عراق نقش حکمرانی حکومت منطقه‌ای کردستان را به رسمیت می‌شناسد و حکومت مرکزی در بغداد باید به اجرای تعهداتش نسبت به مردم کُرد و حکومت منطقه‌ای کردستان ادامه دهد».

منبع: فارس
ت/444

https://tabeshekosar.ir/vdcb8ab0.rhbazpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما