سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 7 May 2024
پنجشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۲۳:۱۴
کد مطلب : 6433
یکی از مراجع تقلید شیعیان با بیان این که ما در کشور به نیروی جوان نیاز داریم گفت: از قرآن کریم بسیار عقب مانده‌ایم و ۲۰ سال است که جمعیت کشور کاهش یافته که اگر این گونه ادامه یابد شاهد افراد پیر خواهیم بود.
به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله جعفر سبحانی پیش از ظهر پنج شنبه در دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان این که ما در کشور به جوانان نیاز داریم؛ اظهار داشت: از قرآن کریم بسیار عقب افتاده ایم و کشور را ۲۰ سال است که از اولاد کم کرده ایم و مسئله تهدید نسل کشور را به گور می برد و اگر این گونه ادامه یابد ۴۰ سال آینده شاهد افراد پیر عصا به دست خواهیم بود.

وی بیان داشت: رشد جمعیت رو به کاهش یافته و از پیر کاری برنمی آید و در بنیاد باید این امر احیا شود و دارای اولاد بیشتری باشند.

این مرجع تقلید شیعیان عنوان کرد: طی سال های گذشته شاهد بودیم که ۲۲ میلیون دانش آموز به مدرسه می روند و امسال این میزان به ۱۲ میلیون نفر کاهش یافته است و در کشور چین دیده می شود که با وجود جمعیت زیاد، برای داشتن فرزند جایزه قرار می دهند و این فکر باید در بنیاد نیز انجام شود.

وی با بیان این که خداوند رزق و روزی هر فرزندی را خود می‌دهد؛ افزود: باید کسانی باشند که جایگزین ایثار و شهادت شوند و مقام معظم رهبری نیز دراین باره تاکید دارند.

آیت‌الله سبحانی با اشاره به فرارسیدن ایام محرم ابراز کرد: با رویت هلال ماه محرم ۲ خاطره در ذهن مسلمانان زنده می‌شود یکی هجرت پیامبر گرامی اسلام از مکه به سوی مدینه و دیگری هجرت امام حسین (ع) از مدینه به مکه و از مکه به کوفه که هر دوی آن سبب بقای اسلام شد.

این مرجع تقلید شیعیان تصریح کرد: سرپرستی خانواده‌های شهدا با فضیلت ترین کار است که متدینان آن را برای رضای خدا و انسان ها آن را کاری انسانی دانسته و انجام می دهند.

وی با بیان این که اگر جوانان و ایثارگران نبودند در جنگ پیروز نمی شدیم؛ عنوان کرد: کسانی که از جان خود برای دیگران می گذرند در میان همه ملت ها محترم هستند و آن ها نیز افراد سرشناس خود را در این باره عزیز می دانند.

این مرجع تقلید شیعیان افزود: عزیزترین چیز نزد انسان جان است که شهدا آن را فدا کردند و این نشان می دهد که دین عزیزترین چیز نزد شهیدان بوده است و آن ها با علم به کشته شدن به جبهه رفته اند.

وی یادآور شد: روحیه ایثارگری باید در کشور محفوظ باشد و اگر جوانان نبودند صدام در این کشور حکومت می‌کرد که جوانان با حفظ روحیه ایثارگری جلوی آن را گرفتند و فعالیت‌ها و خدمات بنیاد شهید و امور ایثارگران در این زمینه بسیار ارزشمند است.

آیت الله سبحانی ابراز کرد: مسائل اخلاقی و ناموسی شهیدان باید مورد توجه باشد و باید گفت که کار سختی است که یک زن هشت سال منتظر همسرش باشد و عفاف و پاکدامنی این زنان با ارزش است و باید این عفت در جامعه فرهنگ سازی شود.

همچنین در ابتدای این دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، حجت الاسلام سید محمد علی شهیدی طی سخنانی گزارشی از برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران ارائه کرد.
https://tabeshekosar.ir/vdch.xn-t23nkxftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما