شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 4 May 2024
شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۲۰:۰۸
کد مطلب : 6302
حضرت آیت‌الله علوی گرگانی جدایی مردم از علمای دین را یکی از توطئه‌های دشمنان ذکر و بر ضرورت ارتباط مردم با عالمان دینی تأکید کرد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از دانشجویان دانشگاه علامه مجلسی اصفهان، با اشاره به اهداف ارسال انبیای الهی، بر ضرورت توجه به این مسأله و نقش ایشان در هدایت مردم تأکید کرد.
وی یکی از اهداف انبیای الهی را رهایی مردم از جهل و تاریکی دانست و ابراز کرد: انسان در مسیر سخت زندگی احتیاج به راهنما و چراغ راه دارد که انبیا و اولیای الهی بهترین راهنما برای سعادت انسان هستند.
این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با اشاره به محدودیت انسان‌ها، اظهار کرد: استاد و راهنمای مناسب برای هدایت، نیاز ضروری انسان است.
حضرت آیت‌الله علوی گرگانی در ادامه هدایت و علم آموزی به بندگان را مهترین هدف پیامبران و انبیای الهی برشمرد و گفت: وظیفه پیامبران این است که امت خود را از ظلمت به نور هدایت کنند.
وی ایمان و عمل صالح را راه نجات و سعادت بشر خواند و افزود: انسان‌هایی که به اوامر پرودرگار عمل کنند عاقبت بخیر و سعادتمند و ظالمان دچار عقوبت الهی می‌شوند.
این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه انسان را در همه مراحل زندگی نیازمند هدایت‌ و راهنمایی پیامبر، امام و رهبر دانست و گفت: مردم باید با علمای دین در ارتباط باشند و از راهنمایی‌های آنها برای بهتر زندگی کردن استفاده کنند.
حضرت آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به توطئه‌های دشمنان برای انحراف مردم، ابراز کرد: همه باید مراقب این توطئه دشمنان که به دنبال جدایی مردم از علما هستند، باشند.
این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه در پایان دانشجویان را به علم آموزی و حرکت در مسیر عبادت و بندگی خدا توصیه کرد
https://tabeshekosar.ir/vdcc.xqea2bq1ila82.html
نام شما
آدرس ايميل شما