شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 4 May 2024
پنجشنبه ۹ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۰۲:۱۸
کد مطلب : 6258
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم سه شنبه شب در دیدار اساتید بسیجی دانشگاه حضرت معصومه(س)، بسیجی بودن و تدریس در دانشگاه را دو ویژگی ممتاز خواند و گفت: این دو ویژگی ارزش بسیار بالایی است و انسان باید قدر آن را بداند.

وی با اشاره به اهمیت بسیج و بسیجی بودن، ابراز کرد: بسیج بازوی پرتوان رهبر معظم انقلاب و نظام اسلامی است که در جهت تحقق خواسته‌های رهبری در جامعه تلاش می‌کند.

این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه خدمات بسیج در طول انقلاب اسلامی را بسیار ارزشمند خواند و اظهار کرد: مسؤولیت بسیجیان بسیار سنگین است از این رو نباید خلاف اهداف و اندیشه‌های انقلاب حرکتی انجام دهند.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) مبنی بر این‌که حیا و ایمان هیچ‌گاه از یکدیگر جدا نمی‌شوند، افزود: این دو همچون ریسمان به یک‌دیگر متصل هستند و هر کدام بیاید دیگری نیز خواهد آمد.

وی در ادامه به جایگاه عالمان دینی در جامعه اشاره کرد و گفت:‌ علما همیشه مورد توجه مردم هستند از این‌رو باید پارسایی را مورد توجه جدی قرار دهند.

این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با سنگین ارزیابی کردن وظیفه علما، بزرگان دینی و بسیجیان در جامعه، ابراز کرد: خطاهای افراد تأثیرگذار در جامعه بیشتر به چشم می‌آید از این رو این افراد وظیفه خطیری برعهده دارند.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به اهمیت اخلاص در کارها، اظهار کرد: اساتید دانشگاهی به ویژه بسیجیان باید به این امر توجه جدی داشته باشند و افزون بر تقویت ایمان اخلاص در کارها را مد نظر قراد داده و این امور را به دانشجویان نیز منتقل کنند
https://tabeshekosar.ir/vdcc.pqea2bqi4la82.html
نام شما
آدرس ايميل شما