سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 30 Apr 2024
چهارشنبه ۱ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۲
کد مطلب : 62469
قیمت‌های نفت روز چهارشنبه در واکنش به بهبود تولید لیبی و افزایش ذخایر بنزین آمریکا که نگرانی‌ها نسبت به اشباع عرضه را برانگیخت، کاهش یافت.
عقب‌نشینی دوباره قیمت نفت در بازار جهانی
به گزارش تابش کوثر، بهای نفت برنت که قیمت مبنای بازار بین المللی است، ۱۲ سنت یا ۰.۲ درصد نسبت به قیمت نهایی معاملات سه‌شنبه کاهش یافت و به ۵۱.۷۵ دلار در هر بشکه رسید.

نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱۱ سنت یا ۰.۲ درصد کاهش، ۴۷.۷۲ دلار در هر بشکه معامله شد.

فعالیت میدان نفتی شراره لیبی که بزرگ‌ترین میدان نفتی این کشور است، پس از تعطیلی روز سه شنبه به تدریج از سر گرفته شد. تولید شراره اخیرا به ۲۸۰ هزار بشکه در روز رسیده، اما اوایل ماه جاری به دلیل مسدود شدن یک خط لوله بسته شد. تولید این میدان برای تولید نفت لیبی حیاتی به شمار می‌رود. تولید نفت لیبی در ماه ژوئن به بالای یک میلیون بشکه در روز رسید که حدود چهار برابر سطح تولید تابستان گذشته بود.

تولید رو به رشد لیبی، مایه دردسر اوپک شده که به همراه شماری از تولید کنندگان خارج از این سازمان شامل روسیه توافق کرده‌اند تولیدشان را حدود ۱.۸ میلیون بشکه در روز در فاصله ژانویه امسال تا مارس ۲۰۱۸ به منظور حذف مازاد عرضه و حمایت از قیمت‌ها کاهش دهند.

با این‌همه اوپک تا حدودی به دلیل تولید بالاتر لیبی که از شرکت در توافق کاهش تولید معاف شده است در پایبندی به تعهد خود کوتاهی کرده است.

زمان نشست بعدی کمیته وزیران کشورهای اوپک و غیراوپک برای گفت و گو درباره توافق کاهش تولید، ۲۲ سپتامبر پیشنهاد شده است.

طبق گزارش گروه صنعتی موسسه آمریکن پترولیوم، ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۱۸ اوت، ۳.۶ میلیون بشکه کاهش یافت و به ۴۶۵.۶ میلیون بشکه رسید، با این‌همه ذخایر بنزین در مدت مذکور ۱.۴ میلیون بشکه افزایش یافت در حالی که تحلیلگران در نظرسنجی رویترز کاهش این ذخایر به میزان ۶۴۳ هزار بشکه را پیش بینی کرده بودند. آمار رسمی ذخایر نفت و فرآورده‌های نفتی از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز چهارشنبه منتشر می‌شود.

شرکت وین اشتاین ریسرچ هشدار داد که قیمت‌های پایین و عرضه گسترده ممکن است به سرمایه‌ گذاری کمتر در صنعت نفت منجر شود.

منبع: ایسنا
ت/444

https://tabeshekosar.ir/vdcgyt93.ak9x34prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما