جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 3 May 2024
چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۴
کد مطلب : 61360
مقایسه تخصصی سامسونگ گلکسی J7 Pro  با سامسونگ گلکسی J7 Prim
به گزارش رسانه تابش کوثر این روزها تلفن همراه به یکی از اجزای جدانشدنی زندگی ما تبدیل شده است و تقریبا پاسخگوی نیازهای روزانه کاربران است؛ از چک کردن ایمیل های شخصی و انجام  امور بانکی تا ساده ترین کارها مانند به اشتراک گذاشتن تصاویری از شادترین لحظات زندگی.
 
از آنجایی که همه ما این دوست وفادار را همیشه همراه خود داریم لازم است در زمان خرید با در نظر گرفتن توقعات خود از کارایی یک تلفن همراه دقت لازم و کافی را داشته باشیم.
 
با توجه به تنوع تلفن های همراه ارائه شده برندهای روز دنیا در بازار شاید انتخاب یک تلفن همراه مناسب و همسو با سلایق شخصی کار سخت و مشکلی به نظر برسد.
 
در این گزارش قصد داریم دو پرچمدار سامسونگ را که با تفاوت قیمت نسبتا کم به بازار عرضه شده اند، مورد بررسی قرار دهیم.

مقایسه سامسونگ گلکسی J7 Pro با سامسونگ گلکسی J7 Prim


  سامسونگ گلکسی J7 Pro  
 

  سامسونگ گلکسی J7 Prim
 
سیم کارت

هردو گوشی از دوسیم کارت نانو با اندازه 8.8 × 12.3 میلی‌متر پشتیبانی می کنند.

ابعاد

گلکسی J7 Pro  با ابعاد 7.9 × 74.8 × 152.5 ميلی‌متر و گلکسی J7 Prime با ابعاد 7.9 × 74.8 × 152.5 ميلی‌متر عرضه شده اند.

جنس بدنه

گلکسی J7 Pro  با بدنه ای از جنس شیشه و فلز و با وزن 181 گرم ارائه شده است، در مقابل  گلکسی J7 Prime علی رقم بدنه تمام فلزی که میزان مقاومت آن را در برابر آسیب ها بیشتر کرده است با وزنی سبکتر و معادل 167 گرم وارد بازار شده است.

صفحه نمایش

نقاط مشترک:  هر دو گوشی از صفحه نمایش 505 اینچی با رزولوشن 1920*1080 فول اچ دی و با تراکم پیکسلی 401 پیکسل بر هر اینچ 16 میلیون، رنگی و لمسی پشتیبانی می کنند.

تفاوت ها: گلکسی J7 Pro  با بهره گیری از صفحه نمایش OLED همراه با فناوری Super AMOLED که قابلیت دریافت 10 لمس به صورت همزمان را دارد نسبت به گلکسی J7 Prime با صفحه نمایش LCD که از فناوری TFT با قابلیت محافظت Corning Gorilla Glass4  بهره گرفته کمی قوی تر ظاهر شده است.


دوربین

 هر دو مدل با دوربین 13 مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس اتوماتیک و مجهز به فلش LED ارائه شده اند.  از دیگر نقاط مشترک در دوربین گوشی ها می توان به فاصله کانونی لنز 28 میلی‌متر با قابلیت تشخیص چهره یا همان " Face Detection " و نیز ثبت موقعیت جغرافیایی اشاره کرد. 
 همچنین شما قادر خواهید بود با استفاده از قابلیت "فوکوس با اشاره روی سوژه" یا همان" Touch Focus " و نیزبهره گیری از عکاسی پارانوما و البته فیلمبرداری با رزولوشن 1080 × 1920 با سرعت 30 فریم بر ثانیه تصاویر و فیلم های زیبا و حرفه ای را خلق کنید.

دوربین سلفی

ثبت عکس های سلفی در موقعیت های خاص و جالب از جمله سرگرمی های افرادی است که از تلفن همراهشان به جای یک دوربین عکاسی استفاده می کنند.
البته این نکته را در نظر داشته باشید که هرچه قدر هم کیفیت تصاویر گرفته شده با تلفن همراه خوب باشد هیچ گاه نمی توان آن را جایگزین یک دوربین عکاسی کرد!
گلکسی J7 Pro  با  دوربین سلفی دارای سنسور با رزولوشن 13 مگاپیکسل و همچنین فیلمبرداری با کیفیت 1920*1080 و فلش از نوع LED در مقایسه با دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی گلکسی J7 Prime قوی تر به میدان آمده است.

حافظه

نقاط مشترک: هر دو گوشی از حافظه داخلی 16 گیگابایتی و RAM 3 گیگابایتی و همچنین پشتیبانی از کارت حافظه جانبی" microSD " با حداکثر ظرفیت 256 گیگابایت بهره برده اند.
تفاوت ها: تنها تفاوت این دو گوشی که برای گلکسی J7 Pro  یک مزیت محسوب می شود این است که در این گوشی شیار کارت حافظه به صورت مجزا تعبیه شده است.
 
پردازنده

نقاط مشترک:  گلکسی J7 Pro  و گلکسی J7 Prime با پردازنده مرکزی 64 بیتی " Octa-Core Cortex-A53 CPU "  و با فرکانس 1.6 گیگاهرتز طراحی و عرضه شده اند، همچنین هر دو مجهز به پردازنده گرافیکی " Mali-T830MP2 GPU " هستند.

تفاوت ها: تنها تفاوت موجود رد نوع پردازنده ها مربوط به تراشه استفاده شده در این گوشی ها می شود. گلکسی J7 Pro  از تراشه "Exynos 7870 Chipset" و گلکسی J7 Prime از تراشه " Exynos 7870 Octa Chipset "  بهره گرفته است.
 
 

امکانات نرم افزاری

نقاط مشترک: هر دو گوشی از سیستم عامل اندروید و با پشتیبانی از زبان و منوی فارسی ارائه شده اند.
از دیگر قابلیت های نرم افزای گلکسی J7 Pro  و گلکسی J7 Prime می توان به پشتیبانی از مرورگرهایHTML5، ایمیل، MMS، سرویس های گوگل و نمایش اسناد مایکروسافت آفیس و فایل های متنی PDF اشاره کرد؛ همچنین شما می توانید از سرویس های تمامی شبکه های اجتماعی بر روی تلفن همراه خود بهره مند شوید.
هردو گوشی مجهز به سیستم ضبط صدا بوده و نیز امکان ثبت مخاطب تا بی نهایت را به شما می دهند.

تفاوت ها: گلکسی J7 Pro  با اندروید 7 نوقا روانه بازار شده است و از فرمت های MP3، eAAC ، WMA ، Flacبرای موسیقی و فرمت های MP4،WMV، H.264  برای ویدئو بهره برده است؛ اما در مقابل گلکسی J7 Prime با بهره گیری از اندروید 6 مارشمالو و پشتیبانی از فرمت های MP3، WAV ،  Flacبرای موسیقی و فرمت های MP4،  DivX  XviD ، H.265 برای ویدئو روانه بازار شده است.
 
شبکه های ارتباطی

شبکه های ارتباطی که یک تلفن همراه از آنها پشتیبانی می کند از جمله مواردی است که قطعا کاربران به دنبال کسب اطلاعات در خصوص آن و انتخاب بهترین گزینه هستند.

نقاط مشترک: هر دو گوشی مورد مقایسه در این گزارش از شبکه های 4G، 3G و 2G  پشتیبانی می کنند.
همچنین هر دو گوشی دارای فناوری مکان یابی A-GPS GLONASS ،  Beidou|BDSبوده و از درگاه ارتباطی microUSB V2 پشتیبانی می کنند.

تفاوت ها: گلکسی J7 Pro علاوه بر پشتیبانی از فناوری ارتباطی GPRS ،EDGE ، Wi-Fi و بلوتوث مجهز به رادیو FM، OTG و NFC می باشد که برای این مدل یک مزیت محسوب می شود.

صدا

هر دو گوشی از بلندگو و جک 3.5 می لی متری صدا پشتیبانی می کنند.

حسگرها

گلکسی J7 Pro  علاوه بر بهره گیری از حسگرهای شتاب سنج "Accelerometer"، مجاورت " Proximity"، اثر انگشت روی قاب جلو " FingerPrint|Front-Mount"، مجهز به حسگر ژیروسکوپ " Gyro" و روشنایی " Light" نیز می باشد.

مشخصات باتری

باتری به کار رفته در هر دو گوشی غیر قابل تعویض بوده و از نوع لیتیوم- یون با ظرفیت 3600 میلی آمپر ساعت و میزان شارژ مکالمه 24 ساعت برای گلکسی J7 Pro  و3300 میلی آمپر با میزان شارژ مکالمه 21 ساعت برای گلکسی J7 Prime است.

گزارش از راضیه مومنی
 
https://tabeshekosar.ir/vdcfxmdv.w6dyvagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما