سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 7 May 2024
سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۱۵
کد مطلب : 61263
معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های کشور از احداث آزادراه سراسری مازندران و گیلان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
به گزارش تابش کوثر، سیدحسین میرشفیع عصر امروز در حاشیه بازدید خبرنگاران از قطعات یک، ۲ و ۳ آزادراه تهران ـ شمال، اظهار کرد: کار مطالعاتی احداث آزادراه سراسری مازندران و گیلان در دست اجرا است که با جذب سرمایه‌گذاران، عملیات اجرایی آن در آینده‌ای نزدیک به صورت قطعه به قطعه آغاز می‌شود.

وی افزود: پروژه آزادراه تهران ـ شمال یک خودباوری برای توانمندی مهندسان کشور ایجاد کرد و تمامی منابع مالی این پروژه از داخل کشور تأمین شد و بنیاد مستضعفان و دولت در شرایطی که وضعیت اقتصادی کشور چندان مناسب نبود، منابع مالی را تأمین کردند.

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های کشور تصریح کرد: در جاهایی که نیاز به تجارب خارجی‌ها در پروژه آزادراه تهران ـ شمال بود نیز تا حدودی استفاده شده است.

وی گفت: وضعیت آزادراه تهران ـ شمال تقریباً مشخص شده است و قطعه اول آن به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیر پروژه آزادراه تهران ـ شمال نیز با اشاره به قطعه سوم، اظهار کرد: این قسمت ۴۷ کیلومتر است و احتمالاً در طرح آن تغییراتی اجرا خواهد شد.

سید بهلول حسینی افزود: در دولت تدبیر و امید توجه ویژه‌ای به آزادراه تهران ـ شمال شد و اعتبارات تا ۱۵ درصد افزایش یافت و این نگاه در دولت‌های قبلی وجود نداشت.

وی گفت: پیچیده بودن مسیر از مهم‌ترین مسائل در روند احداث پروژه آزادراه تهران ـ شمال در شرایط فعلی کار است ولی هرگز وقفه‌‌ای در کار به وجود نیامد و روند سرعت کار همراه با دقت و رعایت اصول فنی لازم در حال انجام است.

منبع: فارس
https://tabeshekosar.ir/vdchxin-.23nz-dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما