يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 5 May 2024
چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۰۹
کد مطلب : 6109
حضرت آیت‌الله وحید خراسانی با بیان این‌که رسالت پیامبران الهی در روز غدیر کامل شد، دین اسلام بدون ولایت و امامت را ناقص دانست و گفت: اسلام برای کامل‌شدن نیاز به بیان ولایت و امامت دارد
به گزارش تابش کوثر به نقل از خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله حسین وحید خراسانی، از مراجع تقلید امروز در آغاز درس خارج خود در مسجد اعظم قم، با اشاره به اهمیت و جایگاه رفیع روز عید غدیر خم در تاریخ اسلام، گفت: اگر همه انسان‌ها گرد هم بیایند تا حقیقت مسأله غدیر را درک کنند، نخواهند توانست.
وی با بیان این‌که قرآن ناطق کسی است که روح کتاب آسمانی در او خلاصه می‌شود، افزود: برای درک واقعه غدیر نیاز به استدلال و منطق قرانی است و باید در این رابطه به عقل کل مراجعه کرد و بدون عقل کامل نمی‌شود مسأله غدیر را فهمید.
این مرجع تقلید با تأکید بر شناخت ابعاد و زوایای مختلف عید غدیر، اظهار داشت: این روز به اندازه‌ای عظمت دارد که باید در حد خود گرامی داشته شود و باید دانست که غدیر و ولایت بر اساس معیار کل عالم و حساب و کتاب الهی شناخته می‌شود.
حضرت آیت‌الله وحید خراسانی فهم غدیر و مفهوم ناب آن را امری دشوار برشمرد و خاطرنشان کرد: آن کس که به صورت کامل بر حقیقت غدیر آگاه است، خدای متعال است و ما انسان‌ها برای درک صحیح جایگاه غدیر نیازمند مراجعه به قرآن هستیم.
وی ادامه داد: اهمیت و درجه عید غدیر نسبت به اعیاد دیگری همچون عید فطر و عید قربان نسبت افضل است به فاضل و این امر نشان‌ از جایگاه والای غدیر و امامت و ولایت در اسلام دارد.

این مرجع تقلید با بیان این‌که اسلام برای کامل‌شدن نیاز به بیان ولایت و امامت دارد و بدون بیان ولایت ناقص است، تصریح کرد: با توجه به آیه سوم سوره مائده «الیوم اکملت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتی» که در روز غدیر بر پیامبر نازل شد، معلوم می‌شود دین الهی در روز عید غدیر و با اعلان ولایت امیرالمومنین(ع) تکمیل شده و رسالت پیامبران الهی نیز در همین روز کامل گردید.

وی با اشاره به این‌که در روز عید غدیر حجت خداوند بر همه افراد تمام شد، افزود: شناخت و درک شخصیت وجودی حضرت علی(ع) کار بسیار مشکلی است که اگر بخواهیم این شخصیت را بشناسیم، کار بسیار مشکلی پیش رو داریم و این مسأله چنین است که بخواهیم به قدر پشه‌ای از دریای بیکران امیرمؤمنان(ع) آب برداریم.
حضرت آیت‌الله وحید خراسانی با بیان این‌که قرآن کریم کامل‌کننده کتاب‌های آسمانی پیش از خود است، ابراز داشت: این کتاب آسمانی نیازمند مفسری آگاه و جامع است و عید امامت و ولایت در روز غدیر به نوعی تکمیل‌کننده کتاب‌های آسمانی است.
https://tabeshekosar.ir/vdch.vn-t23nzwftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما