يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 5 May 2024
چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۶
کد مطلب : 60866
یک منبع آگاه در وزارت دفاع یمن اعلام کرد که در پی عملیات موشکی انصار الله علیه مزدوران وابسته به هادی و عناصر ائتلاف سعودی ضد یمن، دستکم ۶۰ نظامی کشته و زخمی شدند.
۶۰ کشته و زخمی در حملات موشکی انصارالله به مواضع عناصر هادی
به گزارش تابش کوثر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نیروهای «انصار الله» روز سه شنبه (دیروز) حملات فشرده موشکی علیه مزدوران وابسته به «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی یمن در استان «تعز » در جنوب غرب یمن داشتند.

یک منبع آگاه در وزارت دفاع یمن به اسپوتنیک گفت که در پی عملیات های متعدد نیروهای ارتش و انصار الله علیه مواضع مزدوران وابسته به هادی و ائتلاف عربی ضد یمن، ۲۰ نفر کشته شده اند که دو نظامی اماراتی و یک افسر ارتش این کشور نیز در میان این کشته ها حضور داشته است.

بر اساس این خبر ۵ نظامی وابسته به سودان نیز که از سوی عربستان برای جنگیدن در یمن اجیر شده اند در این حملات کشته شده اند و ۴۰ تن دیگر از نیروهای وابسته به هادی در پی حمله موشکی انصار الله به منطقه ای در حل فاصل شهر «المخا» و منطقه «جبل النار » زخمی شدند.

این منبع یادآور شد که نیروهای انصارالله یک موشک زلزال ۲ ساخت داخل یمن را که بُرد ۱۵ کیلومتری دارند به تجمع نظامیان وابسته به هادی در شهر «موزع» شلیک کرده اند و یک موشک دیگر را به سوی منطقه «یختل» در شهر المخا شلیک کرده اند که مواضع مزدوران وابسته به هادی را هدف قرار داده است.

در همین راستا ارتش و کمیته های مردمی یمن موفق شدند بعد از درگیری های متعدد با نیروهای هادی که ساعت ها ادامه داشته کنترل بلندی های «القمریه» در شرق کوه های «کهبوب» در شهر «المضاربه» در استان لحج در جنوب یمن را در دست بگیرند. این منطقه کوهستانی از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا به نوعی سنگر امنیتی تنگه راهبردی «باب المندب» به شمار می رود.

https://tabeshekosar.ir/vdcfvcdv.w6dxvagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما