جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 3 May 2024
يکشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۵۴
کد مطلب : 60647
جزئیات تسهیلات ریالی و ارزی سال جاری صندوق توسعه ملی مشخص شد.
جزئیات تسهیلات ریالی و ارزی سال ۹۶ صندوق توسعه ملی
به گزارش تابش کوثر، قرارداد عاملیت پرداخت تسهیلات ارزی و ریالی صندوق توسعه ملی با بانک‌های عامل در سال ۹۶ مشخص شد.

بر اساس آمارهای منتشرشده از سوی صندوق توسعه ملی،‌ قراردادهای سال جاری دقیقاً کپی نسخه مربوط به سال ۹۵ است که برای امسال نیز تمدید شده است.

رقمی بالغ بر ۱۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار از سوی صندوق توسعه ملی در سال ۹۵ با ۲۰ بانک‌ قرارداد عاملیت منعقد شد و امسال نیز همان قرارداد تمدید شده است.

برای سال جاری در بخش تسهیلات ریالی تعداد بانک‌ها بنابر آنچه ثبت شده، منابع میان ۱۸ بانک با رقمی بالغ بر ۷ هزار و ۶۳۴ میلیارد تومان در بخش‌های صنعت، معدن، گردشگری، آب و کشاورزی و صنایع تبدیلی تکمیلی توزیع شده است.

همچنین در سال ۹۵ در بخش ریالی، منابع صندوق در ۱۲ بانک در مجموع ۲ هزار و ۹۱۸ میلیارد تومان برای استفاده در بخش‌های آب و کشاورزی، پرواربندی دام عشایر آب‌ ـ کشاورزی، صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی،‌ صنعت و معدن، گردشگری، در نظر گرفته شده بود.

این منابع برای دو بخش سرمایه در گردش و سرمایه ثابت با رویکرد مناطق کمتر توسعه‌یافته، برخوردار و نیز صادرات انجام خواهد شد.

بر این اساس ۳ هزار و ۸۲۶ میلیارد تومان برای بخش صنعت و معدن، ۵۵۵ میلیارد تومان برای بخش گردشگری، هزار و ۸۵۲ میلیارد تومان آب و کشاورزی و هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی پیش‌بینی شده است.

با وجود گذشت یک سال از تعیین اعضای هیات عامل صندوق توسعه ملی تاکنون گزارش عملکرد، وضعیت قرارداد عاملیت بانک‌ها و رویکردهای صندوق برای افکار عمومی منعکس نشده است.

منبع: فارس
ت/۴۴۴
https://tabeshekosar.ir/vdccmeqe.2bqx08laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما