جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 3 May 2024
شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۲۷
کد مطلب : 60044
حزب الله لبنان اولین روز عملیات خود برای پاکسازی دشت های شهرک عرسال را با پیشروی های چشمگیر پشت سر گذاشت.
پایان اولین روز عملیات موفقیت آمیز حزب الله در عرسال
به گزارش تابش کوثر به نقل از المنار، حزب الله که روز جمعه عملیات خود برای پاکسازی دشت های شهرک عرسال در لبنان و القلمون در سوریه را آغاز کرده پیشروی های چشم گیری داشته است.این عملیات با هدف پاکسازی رشته کوه های شرقی لبنان به سوی مواضع جبهه النصره آغاز شده است که به گفته فرماندهی آن زمان مشخصی نخواهد داشت و بر اساس سیر عملیات پیش خواهد رفت.

عملیات نیروهای مقاومت جمعه شب نیز ادامه پیدا کرده و حزب الله موفق شده مناطقی را که در اشغال تروریست های جبهه النصره بوده را پاکسازی کند. خبرگزاری رسمی لبنان اعلام کرد که حزب الله موفق شده کنترل دشت الدقیق و دشت الزعرور که سه پایگاه عناصر تروریستی جبهه النصره را در خود جای داده بود را به دست بگیرند.

بلندی های الکره، ضلیل الحاج، الصعبه در دشت های فلیطه و پایگاه های رعد۱و ۲ و ۳ و تفتناز در کوه النزح نیز به وسیله نیروهای حزب الله پاکسازی شده است.

نیروهای مقاومت روز جمعه کنترل منطقه رهوه در دشت های عرسال و پایگاه ضهر الهوه در دشت های لبنان را در دست گرفته بودند در حالی که ارتش لبنان نیز شماری از افراد مسلح را که به دنبال نفوذ به داخل عرسال بودند را هدف حملات سنگین خود قرار داده است.

یکی از دلایل اهمیت این عملیات باز کردن مسیر برای پیشروی در دشت الخلیل و دشت الدب لبنان است.

منبع: مهر
ت/۴۴۴
https://tabeshekosar.ir/vdcdoz09.yt0zo6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما