شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 4 May 2024
شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۵۲
کد مطلب : 5984
در حالی که معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده، اجرای طرح تفکیک جنسیتی را با توجیه موج روز افزون دانش آموختگی و فارغ التحصیلی دختران دانشگاهی، به نفع دختران، ‌زنان و جامعه نمی داند، حضرت آیت‌الله علوی گرگانی همچون شمار دیگری از علما، اختلاط دختر و پسر در دانشگاه‌ها را تقلید از فرهنگ غرب دانست و بر ضرورت اصلاح آن تاکید کرد
 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز در دیدار مدیرکل و مسؤولان آموزش و پرورش استان قم، وظیفه آموزش و پرورش در تربیت دانش‌آموزان را سنگین ارزیابی کرد و گفت: هدف آموزش و پرورش باید تربیت دانش آموزان بر مبنای تعالیم دین باشد.

وی با اشاره به روایات اسلامی تأکید کرد: تربیت صحیح و علم آموزی یکی از حقوق فرزندان است که والدین باید به خوبی آن را انجام دهند.

این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که کودکان دارای قلبی پاک و تأثیرپذیر هستند، ابراز کرد: باید مراقب توطئه‌های دشمنان بود که افکار کودکان ما را به انحراف نکشانند.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی با تأکید بر این‌که فرهنگ ما غنی است و نباید از غرب تقلید کنیم، گفت: اختلاط دختر و پسر در دانشگاه‌ها تقلید از فرهنگ غرب است و باید اصلاح شود.

وی با بیان این‌که نظام اسلامی فرصتی استثنایی برای حل مشکلات فراهم کرده است، اظهار داشت: مسؤولان ما باید قدر این نظام را بدانند و با استفاده از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید مشکلات را برطرف کنند.

این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به اقدامات مثبت آموزش و پرورش در جهت ترویج مبانی اسلامی در مدارس، گفت: این گونه اقدامات باید پررنگ‌تر از گذشته باشد تا دانش‌آموزانی تربیت شوند که موجبات افتخار نظام و مکتب تشیع باشند.

گفتنی است، شماری دیگری از مراجع تقلید و علما نیز اجرای طرح جداسازی کلاس های درس دختران و پسران را دربردارنده آثار و برکات فراوان دانسته اند
https://tabeshekosar.ir/vdch.6nmt23nwkftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما