دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 6 May 2024
پنجشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۴۲
کد مطلب : 5941
یکی از مراجع عظام تقلید صحیفه سجادیه را جهانی از مبانی توحیدی و اخلاقی دانست و گفت: اگر معارف اهل بیت(ع) در جهان گسترش یابد بسیاری از اختلافات کنار گذاشته خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله جعفر سبحانی عصر امروز در جمع دست‌اندرکاران کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) اظهار کرد: در طول تاریخ اختلافاتی میان پیروان مذاهب گوناگون وجود داشته، اما امروز هجمه‌ای همه‌جانبه از سوی عربستان و سایر وهابی‌ها علیه شیعیان دیده می‌شود و این امر هیچ‌گاه سابقه نداشته است.

وی افزود: در کشوری مانند عراق شاهد رفت و آمد و حتی ازدواج میان شیعیان و اهل سنت بوده‌ایم ولی از زمانی که انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید وهابی‌ها از پس لرزه‌های این اتفاق مهم به وحشت افتادند و به همین دلیل به مقابله با آن برخاستند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه ایجاد عداوت میان شیعه و سنی در دستور کار وهابی‌ها قرار دارد عنوان داشت: این در حالی است که خداوند همه مسلمانان را به وحدت حول محور حبل‌الله دعوت می‌کند؛ معنای اینکه مسلمانان باید به ریسمان الهی چنگ بزنند این است که اگر مسلمانان با یکدیگر اختلاف داشته باشند و یکدیگر را تکفیر کنند، مانند کسانی هستند که در چاه افتاده‌اند و برای تقریب باید به ریسمانی برای نجات متوسل شوند.

وی، اهل بیت(ع) را نقطه مشترکی میان همه فرق اسلامی دانست و متذکر شد: تنها ناصبی‌ها هستند که با حضرات معصومین(ع) مخالفت دارند هرچند امروز چندان این مسئله را مطرح نمی‌کنند.

آیت‌الله سبحانی با اشاره به جریان عاشورا و افزایش علاقه مردم به خاندان عصمت و طهارت(ع) پس از این واقعه تلخ خاطرنشان کرد: به همین دلیل خاندان بنی امیه تصمیم گرفتند به اهل بیت(ع) احترام بگذارند ولی امام سجاد(ع) فریب ظاهرنمایی آنان را نخورد و از طریق ادعیه مختلف مانند صحیفه سجادیه معارف ناب را در اختیار شیعیان قرار داد.

این مرجع تقلید صحیفه سجادیه را جهانی از مبانی توحیدی و اخلاقی دانست و گفت: بخش اعظمی از اهل سنت در مغرب، عراق و دیگر کشورها که به تصوف گراییده‌اند اگر می‌خواهند واقعا در سیر و سلوک الهی مستغرق شوند باید به معارف موجود در این کتاب عمل کنند.

وی افزود: امیدوارم کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) میزبانی برای تمام علمای اهل سنت نیز باشد تا همگان دریابند که شیعیان برای دیگر پیروان احترام قائلند.

آیت‌الله سبحانی با تأکید بر گسترش معارف اهل بیت(ع) در سراسر جهان، اذعان داشت: به این ترتیب بسیاری از مفاسد و شعله‌های آتش خشم و کینه خاموش خواهند شد مگر آن گروه اندکی که مزدور دشمنان هستند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم تصریح کرد: بیان فضائل و علوم اهل بیت(ع) برای مسلمانان نقش گسترده‌ای در کاهش درگیری‌ها و نیز تمایل مردم به وحدت خواهد داشت.
https://tabeshekosar.ir/vdca.ynmk49no65k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما