شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 4 May 2024
جمعه ۲۳ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۰
کد مطلب : 59183
۲۰ نفر از نمایندگان طی نامه‌ای به هیأت رئیسه مجلس خواستار اعمال ماده ۲۳۶ آیین‌نامه داخلی خانه ملت برای بررسی تصمیم وزارت علوم در مورد تغییر اساسنامه دانشگاه پیام‌نور شدند.
نامه ۲۰ نماینده مجلس درباره تصمیم وزارت علوم برای تغییر اساسنامه دانشگاه پیام‌نور
به گزارش تابش کوثر به نقل از خانه ملت، 20 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی خواستار اعمال ماده 236 آیین‌نامه داخلی مجلس برای بررسی کمّ و کیف و چرایی تصمیم وزارت علوم در مورد تغییر اساسنامه دانشگاه پیام‌نور شدند.

متن این نامه به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

هیأت رئیسه محترم مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم؛

با احترام نظر به التهابات به وجود آمده در جامعه به ویژه جامعه علمی و نخبگان در خصوص تصمیم وزارت علوم و تحقیقات و فناوری برای تغییر اساسنامه دانشگاه پیام‌نور و گسترش شایعات مختلف مثل زد و بندهای مالی پشت صحنه این تصمیم و همچنین مراجعات متعدد برخی از اعضای هیأت علمی دانشگاه مذکور، ما امضاکنندگان تقاضای اعمال ماده 236 آیین‌نامه داخلی مجلس را برای بررسی کمّ و کیف و چرایی تصمیم وزارت علوم داریم.

گفتنی است، ماده 236 آیین‌نامه داخلی مجلس تصریح دارد: هر گاه حداقل 10 نفر از نمایندگان و یا هر کدام از کمیسیون‌ها، عدم رعایت شئونات و نقض یا استنکاف از اجرای قانون یا اجرای ناقص قانون توسط رئیس‌جمهور و یا وزیر و یا مسئولان دستگاه‌های زیرمجموعه آنان را اعلام نمایند، موضوع بلافاصله از طریق هیأت رئیسه جهت رسیدگی به کمیسیون ذی‌ربط ارجاع می‌شود. کمیسیون حداکثر ظرف 10 روز به موضوع رسیدگی و در صورت وارد بودن با اظهارنظر صریح، گزارش خود را از طریق هیأت ‌رئیسه به مجلس ارائه می‌دهد.

منبع: فارس
ت/444

https://tabeshekosar.ir/vdcfmydt.w6d1cagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما