دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 6 May 2024
جمعه ۱۶ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۵۴
کد مطلب : 58382
نایب‌ رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی استان تهران گفت: نرخ‌گذاری خودروهای داخلی با دلار و درهم انجام می‌شود و افزایش و کاهش قیمت خودروهای داخلی در داخل به نوعی انجام نمی‌شود.
نرخ‌گذاری خودروهای داخلی با دلار و درهم انجام می‌شود
به گزارش تابش کوثر، غلام‌حسین قاسمیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری فارس استان تهران در شمیرانات، درباره نرخ‌گذاری خودروهای وارداتی اظهار کرد: خودرو در فهرست کالاهای وارداتی به داخل کشور قرار دارد.

وی ادامه داد: واردات از محصولات کشاورزی گرفته تا خودرو روی تولید داخل تأثیرات منفی دارد و مغایر با سیاست‌های حمایت از تولید ملی است.

نایب‌ رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی استان تهران با تأکید بر اینکه شرکت‌های خودروسازی داخلی نیز در چارچوب تولید ملی قرار دارند، تصریح کرد: باید حمایت‌های لازم از این واحدها صورت گیرد تا آنها هم بتوانند خودروهای باکیفیت تولید کنند.

قاسمیان با اشاره به اینکه قرار است خودروهای وارداتی نرخ‌گذاری شوند، اضافه کرد: نرخ‌گذاری اول خودروهای داخلی و خارجی بر اساس دلار و درهم انجام شده و افزایش و کاهش قیمت خودروهای داخلی در داخل به نوعی انجام نمی‌شود.

وی با بیان اینکه واردات خودرو باید متناسب با تقاضای داخل کشور باشد، تصریح کرد: برای هر نوع واردات کالا در اقلام مختلف، ارز از داخل کشور خارج می‌شود و واردات هزینه‌بر است.

نایب‌ رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی استان تهران با اشاره به اینکه شرکت‌های خودروسازی داخلی باید به فناوری روز ساخت خودرو در جهان مجهز شوند تا بتوانند خودروهایی باکیفیت تولید کنند، بیان کرد: باید عرصه رقابت برای خودروسازان داخلی و خارجی ایجاد شود؛ این رقابت با تزریق تکنولوژی روز امکان‌پذیر است و باید شرایط مناسب برای تولیدکنندگان داخلی در این راستا فراهم شود.

قاسمیان با تأکید بر اینکه بازار رکودزده خودرو با تزریق خودروهای وارداتی رونق نمی‌گیرد، اظهار کرد: محدوده خرید و فروش خودرو اکنون در بازار حول خودروهای دست دوم است و در حد بالایی نیست و نمی‌تواند رکود را از این بازار خارج کند.
منبع: فارس
س/۴۴۴
https://tabeshekosar.ir/vdcf0mdt.w6dccagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما