دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 13 May 2024
يکشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۰
کد مطلب : 57797
شبکه العربیه وابسته به آل سعود با اشاره به اینکه مهلت داده شده به قطر امروز به پایان می رسد با توجه به مخالفت با خواسته های کشورهای تحریم کننده از تحریم های احتمالی ضد دوحه خبر داد.
مهلت قطر امروز به پایان می‌رسد/تحریم ها احتمالی در انتظار دوحه
به گزارش تابش کوثر، شبکه العربیه در گزارشی اعلام کرد: مهلت ۱۰ روزه کشورهای تحریم کننده قطر برای اجرای ۱۳ خواسته امروز یکشنبه به پایان می رسد. خواسته هایی که هدفش پایان دادن دوحه به حمایت از تروریسم و تفکر افراطی بود و قطع رابطه با گروهها و کشورهای تحریم کننده امنیت منطقه.

العربیه گزارش داد: وزیر خارجه قطر از آمریکا دعوت به گفتگو کرده است و در عین حال مخالفت خود را با خواسته ها اعلام کرده است.

این شبکه از تحریم های جدید احتمالی خبر داد و اعلام کرد: قطر با تحریم های جدید احتمالی روبرو است و اخباری درباره فهرست تحریم ها وجود دارد.

شایان ذکر است محمد بن عبدالرحمان آل ثانی» وزیر خارجه قطر، در نشستی خبری در رم، پایتخت ایتالیا، گفته بود: این شروط برای رد شدن ارائه شده و تمامی آنها استقلال و حاکمیت قطر را زیر سوال می‌برد.

وزیر خارجه قطر با این حال تأکید کرد کشورش برای گفتگو آماده است.

حدود یک ماه پیش، چهار کشور عربستان سعودی، امارات متحده عربی، مصر و بحرین با متهم کردن قطر به «حمایت از تروریسم»، روابط با این کشور را قطع کردند و برای از سرگیری روابط فهرستی شامل ۱۳ شرط ارائه دادند که از جمله آنها می‌توان به کاهش سطح روابط با ایران، بستن شبکه تلویزیونی الجزیره و برچیدن پایگاه نظامی ترکیه اشاره کرد.

وزیر خارجه قطر با تکرار موضع قطر گفت: «فهرست خواسته‌ها رد خواهد شد. این فهرست پذیرفته نخواهد شد. ما تمایل به گفتگو داریم اما با شرایط مناسب.»

عربستان و امارات هرگونه گفتگو درباره این شروط را رد کرده‌اند.

منبع: مهر
ت/۴۴۴
https://tabeshekosar.ir/vdceff8n.jh8foi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما