يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 19 May 2024
شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۵
کد مطلب : 55880
یمن که روزگاری به 'الیمن السعید' (یمن شاد) شهرت داشت، طبق گزارش های جدید وزارت بهداشت این کشور، در آستانه یک تراژدی کم سابقه انسانی است و حالا نماینده دفتر سیاسی انصارالله یمن در بغداد می گوید، سعودی ها سرگرم یک نسل کشی سازمان یافته در کشورش هستند.
یمن، در معرض نسل کشی
به گزارش تابش کوثر، گزارش های تازه وزارت بهداشت و اسکان یمن نشان می دهد که تنها عامل نسل کشی مردم یمن، بمباران های رژیم آل سعود نیست، بلکه مرگ و میر ناشی از شیوع وبا که از تبعات مستقیم این جنگ ناعادلانه است، روز به روز تعداد بیشتری از مردم یمن را به کام مرگ فرو می کشد.
در این میان وجدان انسانی دنیا که گاه برای یک کودک غرق شده در ساحل دریا در حاشیه یک کشور اروپایی مرثیه می سراید و یا برای نجات یک حیوان افتاده در چاه، همه شبکه های ماهواره ای جهان را بسیج می کند، اکنون در قبال نسل کشی مردم یمن به دست حاکمان آل سعود، خود را به خواب زده است.
طبق گزارش وزارت بهداشت و اسکان یمن، تعداد مرگ و میرها در اثر بیماری وبا در این کشور طی ۴۰ روز، از ابتدای شناسایی اولین مورد بیماری در ۲۷ آوریل ۲۰۱۷ تا چهارم ژوئن ۲۰۱۷ (۱۰ روز قبل) به ۶۷۶ نفر رسیده است.
براساس این گزارش، طی این مدت، بالغ بر ۸۶ هزار و ۴۰۰ مورد ابتلا به بیماری گزارش شده که از این تعداد ۳۹۶ مورد نتایج آزمایشگاهی مثبت بوده و بالغ بر ۸۴ هزار مورد نیز بعد از دریافت درمان، از مراکز بهداشتی و درمانی مرخص شده اند.
اتاق عملیات اضطراری در وزارت بهداشت و اسکان یمن که این گزارش را تهیه کرده، همچنین افزوده است که در نهایت طی این مدت ۶۷۶ مورد از افراد شناسایی شده، بر اثر وبا فوت شده اند.
طبق این گزارش، وزارت بهداشت و اسکان یمن ۱۹ منطقه جدید را طی همین مدت شناسایی کرده که در آن موارد بیماری یافت شده است.
برپایه گزارش مزبور، بیشترین مورد کشف بیماری متعلق به منطقه 'امانه' در صنعا پایتخت یمن، به تعداد بیش از ۱۶ هزار و ۳۰۰ مورد است، اما بیشترین مرگ و میر از استان 'حجه' در شمال غربی صنعا به تعداد ۱۰۲ مورد است در حالی که مرگ و میرها در منطقه امانه ۳۷ مورد بوده است.
در این گزارش، دو استان شبوه و صعده هیچ گونه مورد مرگ و میر نداشته اند، اما دیگر استان های یمن همگی به این بیماری آلوده شده اند که در این میان آمار استان عدن که نیروهای 'عبد ربه منصور هادی' مورد حمایت عربستان ادعای تسلط بر آن را دارند، حائز توجه است.
طبق گزارش وزارت بهداشت و اسکان یمن، طی مدت ۴۰ روز گذشته نزدیک سه هزار مورد ابتلا به بیماری وبا در عدن کشف شده که از این تعداد ۱۸ نفر دچار مرگ شده اند.
همسو با این گزارش، سازمان بین المللی 'نجات کودک' چهارشنبه گذشته در گزارشی اعلام کرد که هر شش دقیقه یک کودک در یمن مبتلا به بیماری وبا می شود.
گزارش وزارت بهداشت و اسکان یمن حاکیست که فقط طی ۴۸ ساعت در روز چهارم ژوئن گذشته، ۷۱ نفر براثر بیماری وبا جان باختند و چهار هزار و ۱۱۵ مورد مشکوک شناسایی شد که نتایج آزمایشگاهی ۱۰ نفر مثبت بوده است.
'محمد الیمنی' نماینده دفتر سیاسی انصار الله یمن در عراق در خصوص این گزارش ها به خبرنگار ایرنا در بغداد گفت: عربستان سعودی علاوه بر محاصره شدید زمینی، دریایی و هوایی یمن و قرار دادن مردم این کشور در معرض گرسنگی و قحطی، به طور مرتب مردم یمن را با حملات نظامی و بمباران های هوایی، به قتل می رساند.
الیمنی اضافه کرد که مردم یمن در معرض یک نسل کشی کم سابقه قرار گرفته اند که اگر از محاصره شدید اقتصادی و حملات هوایی سعودی ها جان سالم به در ببرند، از بیماری هایی کشنده که در حال شیوع سریع در یمن است از جمله وبا، جان سالم به در نخواهند برد.
وی اضافه کرد که هیچ معبری برای انتقال کمک های انسانی و دارویی به یمن باز نیست و تنها به صورت موردی برخی نهادهای بشردوستانه مرتبط با سازمان ملل به صورت محدود کمک های انسانی و دارویی به یمن ارسال می کنند که به هیچ وجه جوابگوی نیاز و حجم مصیبت ها و رنج های مردم یمن نیست.
اکنون اوضاع در یمن بحرانی است و مجامع بین المللی هم برای فرار از مسئولیت، گویا چشم های خود را بسته اند.
یکی از فعالان رسانه ای عراق در خصوص سیاست محاصره یمن و نسل کشی از سوی سعودی ها به خبرنگار ایرنا گفت: سعودی ها گرچه یادگیری، هوش و زکاوت زیادی ندارند، اما سیاست پلید نسل کشی را به خوبی از آموزگاران صهیونیست و آمریکایی خود فراگرفته اند و هم اکنون در یمن در حال پیاده کردن آن هستند.
به گفته ابو مصطفی، آل سعود از سیاست محاصره ۱۳ ساله مردم مظلوم عراق توسط آمریکایی ها (۱۹۹۱ – ۲۰۰۳) و همچنین محاصره ۱۰ ساله رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه (۲۰۰۷ تا ۲۰۱۷)، درس ها را به خوبی آموخته اند و بیش از دوسال است همین سیاست را علیه مردم یمن به کار گرفته و می خواهند در اختلافات جاری خود با قطری ها، همین سیاست را علیه مردم قطر اعمال کنند.

منبع: ایرنا
ت/۴۴۴
https://tabeshekosar.ir/vdcfxcdt.w6dtcagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما