يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 5 May 2024
سه شنبه ۹ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۵۷
کد مطلب : 5577
به گزارش تابش کوثر - روز شنبه ۶/۷/۹۲ جناب آقاي دلبري شهردار قم با آيت الله العظمي صافي گلپايگاني مدظله الوارف ديدار كرد.
معظّم له در اين ديدار با تبريك انتخاب مجدد ايشان به عنوان شهردار قم فرمودند: اميدوارم كه در دوران جديد فعاليت در شهر مقدس قم بتوانيد در خدمت به مردم توفيقي بيش از پيش داشته باشيد و به اهدافي كه براي چنين شهر با عظمتي در نظر گرفته‌ايد برسيد.
اين مرجع عاليقدر با اشاره به وجود بارگاه حضرت معصومه عليها السلام و مسجد مقدس جمكران در قم بيان كردند:
شهر مقدس قم، شهر اهل بيت عليهم السلام و به عنوان بزرگترين پايگاه مكتب والاي اسلام است و هر چه قم بيشتر به سمت پيشرفت حركت كند، مايه افتخار بيشتر براي كل كشور است.
حضرت آيت الله العظمي صافي در ادامه خطاب به شهردار قم بيان داشتند: انتخاب مجدد جنابعالي به عنوان شهردار قم نشان از رضايت مردم از عملكرد شما دارد و بايد در بيشتر شدن اين رضايت، سعي و تلاش كنيد.

ايشان با اشاره به اهميت عمران و آباداني در جامعه اسلامي فرمودند: بايد شهرداري در انجام فعاليت‌هايي كه همه مردم به خصوص اقشار ضعيف جامعه از آن بهره‌مند مي‌شوند اقدامات بيشتري انجام دهد.
معظم له با توجه به سوابق ممتاز شهر قم در تاريخ، فرمودند: اين شهر، هميشه مركز محدثان عالي‌مقام و اصحاب خاص حضرات معصومين عليهم السلام بوده و داراي اهميت بسيار زيادي است و براي كم شهري اين‌چنين سابقه با عظمتي يافت مي‌شود. به طور مثال زكريا بن آدم كه از اصحاب خاص امام رضا عليه السلام و امام جواد و امام هادي عليهما السلام بود و قبر ايشان در شيخان قم است، نزد ائمه معصومين عليهم السلام داراي منزلت و مقام بلندي بوده‌اند.
آيت الله العظمي صافي در قسمت ديگري از بيانات خود فرمودند: ‌قم را بايد با همان اهميت و عظمتي كه دارد به جهان معرّفي نمود و شما و ديگران بايد اهتمام نمايند كه شهر مقدس ديني را الگو و نمونه براي همه شهرها نماييد.
مرجع تقليد شيعيان جهان در پايان اين ديدار با اشاره به پيگيري انجام شده از سوي شهرداري قم براي ضرب سكه منقش به تصوير بارگاه حضرت معصومه سلام الله عليها، اين اقدام را گامي در راستاي تعظيم شعائر ديني دانستند.
https://tabeshekosar.ir/vdcf.edtiw6dtegiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما