پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 2 May 2024
پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۴۵
کد مطلب : 55741
یک روزنامه لبنانی گزارش کرد که رسیدن ارتش سوریه به مرز عراق یک شکست راهبردی برای واشنگتن است.
دیلی‌استار: حضور ارتش سوریه در مرز عراق شکستی برای آمریکاست
به گزارش تابش کوثر، روزنامه «دیلی استار» لبنان گزارش کرد که نیروهای آمریکا خواه به واسطه تردید، برنامه‌ریزی ضعیف یا عدم راهبرد، در شرق سوریه منزوی شده‌اند و ارتش سوریه و متحدانش ابتکار عمل را به دست گرفته و به نزدیکی مرز عراق رسیده‌اند.

طبق این گزارش، منطقه حومه «التنف» در مرز عراق و سوریه که به ظاهر عادی و کم جمعیت و دور افتاده است، تا حد زیادی به یک منطقه استراتژیک تبدیل شده است زیرا تکفیری‌های داعش آماده می‌شوند تا این محدوده را به عنوان آخرین پایگاه خود در شرق سوریه تبدیل کنند.

آمریکا در این پایگاه بیابانی، گروه‌های مسلح سوری را آموزش می‌داده و ظاهراً به دنبال آن بود که به سمت شمال پیشروی کرده و حضور فیزیکی آمریکا را در بین شبه‌نظامیان طرفدار ایران در عراق و دره فرات در سوریه که تحت کنترل داعش است، حفظ کنند.

بر اساس این گزارش، واشنگتن معتقد است که نیروهای سنی می‌توانند برای پاکسازی منطقه از داعش بازسازی شوند و فضا را برای ایران و دولت سوریه مسدود کنند.

با اینحال، تهران و دمشق، پیش‌دستی کرده و علیرغم حملات اخیر به نیروهای سوری، ارتش سوریه روز جمعه توانست نیروهای آمریکایی در التنف را دور بزند و به مرز عراق برسد.

بر اساس این گزارش، هم‌اکنون نیروهای آمریکا و گروه‌های مسلح، احاطه شده‌اند و مسیر آن‌ها به سوی دره فرات مسدود شده و در مقابل تهران یک مسیری مستقیم در اختیار دارد که از ایران به سمت لبنان کشیده شده است.

دیلی استار سپس نوشت، این یک شکست راهبردی برای واشنگتن است، هرچند که منابع آمریکا در التنف اندک است و ۳۰۰ شبه‌نظامی مسلح به همراه ۱۵۰ پرسنل نظامی آمریکا در آنجا حضور دارند.

گروه‌های مسلح سوری روز چهارشنبه (دیروز) اعلام کردند که آمریکا نیروهای ویژه بیشتری به این منطقه اعزام کرده است و تسلیحاتی را برای شرکای خود در این منطقه فرستاده است. به گفته این منابع، حضور نیروهای آمریکایی در مناطق خارج از التنف به سمت الزکف، واقع در ۶۰ تا ۷۰ کیلومتری شمال شرقی، گسترش یافته است.

بر اساس این گزارش، در حال حاضر ارتش سوریه و متحدانش ابتکار عمل را به دست گرفته‌اند و برای اولین بار در سه سال اخیر از سوریه به عراق دسترسی پیدا کرده‌اند.

دیلی استار رسیدن به این نقطه را موفقیتی نمادین برای ارتش سوریه و متحدانش توصیف کرده است.

منبع: فارس
ت/۴۴۴
https://tabeshekosar.ir/vdcb8zbs.rhbsapiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما