شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 18 May 2024
سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۱
کد مطلب : 55445
شورای امنیت سازمان ملل به اتفاق آرا، تحریم‌های تسلیحاتی لیبی را برای یک سال دیگر تمدید کرده است.
شورای امنیت تحریم‌های تسلیحاتی لیبی را یک سال دیگر تمدید کرد
به گزارش تابش کوثر، در حالی که درگیری‌ها در لیبی بین طرف‌های مختلف داخلی و خارجی ادامه دارد، شورای امنیت رای به تمدید یک ساله تحریم‌های این کشور جنگ زده داده است.

بنا بر تصمیم شورای امنیت سازمان ملل تحریم‌های تسلیحاتی لیبی به مدت یک سال دیگر و تا ۱۲ ژوئن سال ۲۰۱۸ تمدید شده است.

به گزارش اسپوتنیک، «پیتر ویلسون» قائم مقام نمایندگی انگلیس در سازمان ملل ضمن تشکر از اعضای شورا برای تمدید یک ساله تحریم‌های تسلیحاتی لیبی، به خبرنگاران گفت که قاچاق سلاح به لیبی، در حال طولانی کردن و تشدید درگیری داخلی در لیبی است.

«ولادیمیر سافرونکوف» قائم مقام نمایندگی روسیه در سازمان ملل هم تصمیم شورای امنیت را اقدامی مناسب برای حل بحران لیبی توصیف کرد.

قطعنامه جدید به شماره ۲۳۵۷ استفاده از زور نظامی برای اجرای قطعنامه مربوط به تحریم تسلیحاتی لیبی را مجاز دانسته و تأکید کرده است که تروریسم با همه اشکال آن یکی از خطرناک‌ترین تهدیدات علیه صلح و امنیت است.

در تاریخ ۱۴ ژوئن گذشته شورای امنیت به اتفاق آراء قطعنامه‌ای را در خصوص بازرسی کشتی‌ها در سواحل لیبی و استفاده از زور نظامی برای اجرای عملیات بازرسی تصویب کرد.

قطعنامه مذکور به اعضای سازمان ملل و سازمان‌های منطقه‌ای از جمله اتحادیه اروپا این اجازه را می‌دهد تا تحریم تسلیحاتی را با مشورت با دولت وفاق ملی لیبی به مدت یکسال اجرا کنند.

گزارش اخیر سازمان ملل از قاچاق سلاح به گروه‌های مختلف در لیبی از سوی برخی کشورها از جمله مصر، امارات، قطر، سودان و ترکیه خبر داده بود.

در مارس ۲۰۱۱ نیز شورای امنیت قطعنامه شماره ۱۹۷۰ را صادر و طی آن از همه کشورهای عضو سازمان ملل خواست تا از فروش و صادرات سلاح به لیبی خودداری کنند.

منبع: فارس
ت/۴۴۴
https://tabeshekosar.ir/vdccp0qp.2bqp08laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما